Salty Dog eigenaar A-Brands Quality Wear failliet verklaard

A-Brands Quality Wear BV, de eigenaar van het Nederlandse kindermerk Salty Dog, is deze week failliet verklaard. A-Brands werd in 2010 overgenomen door Brand Works , het bedrijf dat ook kinderkleding van onder andere Nono en Moodstreet produceert en distribueert.

“Ik ben op woensdag aangesteld als de curator van deze zaak, en ik heb al met de directie van het bedrijf aan tafel gezeten,” vertelt Frank Smetsers , werkzaam bij Van Iersel Luchtman Advocaten. “ Bij elk faillissement is er sprake van schulden, maar ik kan op dit moment nog geen uitspraken doen over de exacte hoogte daarvan. Wat in ieder geval vast staat, is dat de omzet van het bedrijf in de afgelopen jaren terug is gelopen.”

Salty Dog eigenaar A-Brands Quality Wear failliet verklaard

Faillissement voor Salty Dog eigenaar A-Brands Quality Wear

A-Brands Quality Wear werd in 2008 opgericht door Henri Snoep en Martin Claus. Snoep en Claus waren hiervoor werkzaam in de directie van modegroep Waalwear, waar Salty Dog sinds 1971 bij hoorde. De twee ondernemers vonden dat het merk meer aandacht verdiende dan het bij Waalwear kreeg, en ze geloofden dat Salty Dog A-Brands Quality Wear succesvol kon maken. Het merk, dat vooral bekend stond vanwege de stoere kleding, bracht daarom twee nieuwe lijnen uit: SD Le Chic voor nette kleding en SD Vintage voor stoere shirts en sweatvesten. Ook lanceerden Snoep en Claus in hetzelfde jaar Le Chic: een geheel nieuw, klassiek meisjesmerk waarmee het bedrijf een andere doelgroep hoopte aan te spreken.

Een jaar na de oprichting van het bedrijf, uitten Snoep en Claus zich tegenover Textilia positief over de nieuwe weg die het bedrijf met Salty Dog was ingeslagen: “Met A-Brands gaat het eigenlijk heel erg goed. Na de herpositionering van Salty Dog, inclusief de Vintage lijn, en het in de markt brengen van S&D Le Chic hebben we laten zien waartoe wij in korte tijd in staat zijn.” In 2009 werden de merken van A-Brands Quality Wear bij ruim 500 verkooppunten in binnen- en buitenland verkocht. In een paar jaar tijd is dat aantal echter teruggelopen tot ongeveer 65 verkooppunten in Nederland. Over de redenen die ten grondslag liggen aan de dalende verkoop en het faillissement, willen medewerkers van A-Brands Quality Wear op dit moment niets kwijt.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN