• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Samenwerkingen Louis Vuitton stuwen LVMH’s omzetgroei

Samenwerkingen Louis Vuitton stuwen LVMH’s omzetgroei

Door Caitlyn Terra

27 jul. 2017

Business

De LVMH Group rapporteert een omzetgroei van 15 procent in het eerste halfjaar. De omzet in de eerste zes maanden van boekjaar 2017 kwam neer op 19,7 miljard euro. In het segment ‘kleding en lederen goederen’ leverden vooral Louis Vuitton, Fendi, Kenzo en Givenchy goede resultaten, aldus LVMH.

De LVMH Group bevindt zich in verschillende branches: de wijnbranche, kleding en lederen goederen, beauty en parfum en de horloge- en juwelenbranche. De omzet die wordt gedraaid met kleding en lederen goederen bedraagt 35 procent van de totale omzet van de groep.

”LVMH heeft genoten van een excellent halfjaar waar al onze segmenten een bijdrage aan hebben geleverd,” aldus CEO Bernard Arnault. “In het huidige klimaat van geopolitieke en economische instabiliteit, zijn creativiteit en kwaliteit, de beginselen van onze groep, belangrijker dan ooit. De toegenomen digitalisering van onze activiteiten benadrukt nogmaals de kwaliteit van de ervaring die we onze klanten bieden. In een onzeker milieu benaderen we voorzichtig het tweede halfjaar. We blijven op onze hoede en vertrouwen op onze ondernemende geest en het talent van ons team om onze leiderschapspositie in de wereld verder te vergroten.”

LVMH’s omzet gestegen met 15 procent in H1

De verkoop van kleding en lederen goederen leverde een omzet van 6.9 miljard euro op in het eerste halfjaar. Voor LVMH betekende dit een winst van 2,9 miljard vanuit dit segment. LVMH roemt vooral ‘het sterke momentum, gedreven door de exceptionele creativiteit’ van Louis Vuitton. Dit momentum werd gecreëerd door verschillende samenwerkingen. Allereerst met kunstenaar Jeff Koons en later met modemerk Supreme. De pop-up stores van Louis Vuitton x Supreme trokken bijvoorbeeld zoveel aandacht dat enkele filialen eerder dicht gingen en bij de vestiging in Los Angeles moest zelfs de politie er aan te pas komen om mensen naar huis te sturen. Naast de positieve trend bij Louis Vuitton, wisten Fendi, Kenzo en Givenchy hun groei te behouden, aldus LVMH. Dit hadden de merken te danken aan een sterk momentum dat werd gecreëerd door nieuwe productlanceringen en populariteit van de creatief directeuren.

Azië (exclusief Japan) blijft in dit segment de grootste afzetmarkt voor LVMH. 29 procent van de verkoop wordt gedraaid in dit gebied. In Japan, waar de afgelopen tijd winkels van Céline en Fendi in het populaire Ginza-district in Tokyo zijn geopend, wordt 12 procent van de omzet gedraaid.Als tweede markt is Europa (exclusief Frankrijk) het belangrijkste voor de groep, hier wordt 24 procent van de omzet behaald.

In het tweede halfjaar zullen alle modemerken in het portfolio van LVMH zich focussen op ‘creativiteit in de collecties, excelleren in de retail en het versterken van de digitale aanwezigheid’.

Beeld: Louis Vuitton Facebook

FEndi
GIVENCHY
KENZO
LOUIS VUITTON
LVMH Group