Sissy-Boy vraagt surseance van betaling aan

De directie van Sissy-Boy heeft surseance van betaling aangevraagd, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Eigenaar Brand Retail Group onderzoekt samen met het management of er mogelijkheden zijn voor een eventuele doorstart.

Vorige week doemden al de geruchten op dat Sissy-Boy op zoek was naar een investeerder of een partij die het merk wilde overnemen. Het bedrijf zou volgens Retailtrends in een vergevorderd stadium zijn over een overname, maar met het bericht van de surseance lijken deze gesprekken geen positief einde te hebben gehad. In het persbericht worden deze gesprekken ook aangehaald waar een ‘Nederlands familiebedrijf dat actief is in dezelfde sector’ wordt genoemd. “Nadat deze partij zich onverwacht terugtrok was de directie van Sissy-Boy genoodzaakt surseance van betaling aan te vragen.”

Surseance van betaling voor Sissy-Boy

“De Brand Retail Group heeft het afgelopen jaar in nauwe samenwerking met het management van Sissy-Boy getracht om het bedrijf weer gezond te maken,” aldus het persbericht. Er is onder andere gesneden in de overhead, de collectie is aangescherpt en er zijn investeringen gedaan in de winkels en de online activiteiten van het merk. “De tegenvallende verkopen eind 2018 hebben de onderneming echter ernstig onder druk gezet, waarna werd besloten om te zoeken naar een koper die bereid zou zijn om significant in Sissy-Boy te investeren.”

Sissy-Boy is niet het enige bedrijf dat de afgelopen maand in de moeilijkheden kwam. Zo vroeg de Bretoniere Group faillissement aan, maar maakte het binnen twee weken een doorstart met RNF. Vervolgens werd ook over Coolcat en Zoe Karssen B.V. het faillissement uitgesproken.

Sissy-Boy heeft 45 winkels in de Benelux. De webshop en de winkels van het merk blijven vooralsnog geopend. Het merk dat in 1982 werd opgericht heeft ruim 600 medewerkers.

Overname-partij Sissy-Boy trekt zich terug, directie vraagt surseance aan

Sissy-Boy was eind 2017 een van de merken die overging van Varova naar Standard Investment. De Varova Fashion Group werd in zijn geheel verkocht aan de investeringsmaatschappij, maar al snel werd duidelijk dat het bedrijf alleen met de drie sterkste bedrijven uit de modegroep door wilde. Varova Fashion kreeg de nieuwe naam Brand Retail Group en er werd gefocust op Sissy-Boy, Open32 en Tumble ‘n Dry. Uit de jaarcijfers van de Brand Retail Group blijkt dat in 2017 het moederbedrijf van Sissy-Boy opnieuw in het rood is beland en een verlies lijdt van 21 miljoen euro.

Foto: Sissy-Boy Leiden

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN