Sonia Rykiel neemt Japanse distributie op zich

Sonia Rykiel is druk bezig om weer winstgevend te worden. Na al enkele maatregelen te hebben genomen, kondigt het Franse label nu aan de Japanse distributie voortaan voor eigen rekening te nemen in een poging om kosten te besparen. Dat melden diverse media.

Het Parijse merk heeft de distributieovereenkomst met de Onward Group in Japan beëindigd en zal vanaf het lente/zomerseizoen 2018 de activiteiten in het land zelf gaan regelen. Sonia Rykiel is momenteel dertig jaar actief in Japan, daarmee is het land één van de belangrijkste markten van het label.

De nieuwe stap is in lijn met de transformatie die het merk, eigendom van het Chinese investeringsfonds First Heritage Brands, momenteel ondergaat. Niet alleen worden de organisatie omgegooid en het kinderkledingsegment uitbesteed, ook worden de collecties onder creatief directeur Julie de Libran herlanceerd. Volgend jaar viert het label haar tachtigste verjaardag. De oorspronkelijke en gelijknamige ontwerpster maakt dit niet meer mee: zij overleed vorig jaar op 86-jarige leeftijd aan de gevolgen van Parkinson.

Beeld: Sonia Rykiel Facebook

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN