Sterke winst voor Selfridges in 2015
bezig met laden...
De Selfridges Group heeft een recordwinst geboekt in het fiscale jaar 2015. Het moederbedrijf van de Bijenkorf meldde een bruto-omzet van 1,8 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 4,3 procent. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.
Het bedrijfsresultaat kwam uit op een recordbedrag van 217 miljoen euro. Ten opzichte van vorig jaar is dat een stijging van 7 miljoen oftewel 4,3 procent. De Selfridges Group laat weten dat de positieve resultaten te danken zijn aan het verbeterde multichannel aanbod, wat inmiddels in meer dan 130 landen wereldwijd wordt aangeboden.
Paul Kelly, managing director van de Selfridges Group laat in een reactie weten: “Onze prestaties hebben onze leidende positie verstevigd en samen met onze investering van 421 miljoen euro plaatst Selfridges in de top van wereldwijde luxe detailhandel.”
Selfridges-directeur Anne Pitcher voegt toe: "Selfridges heeft een recordresultaat geleverd in 2014/2015. We hebben dit bereikt door het aanbieden van een brede mode- en lifestylebestemming en unieke shopervaring aan onze klanten. We zijn ervan overtuigd dat onze strategie in de komende jaren de positie van Selfridges zal verstevigen in de voorhoede van de mode en grote kansen zal bieden voor de vele ongelooflijke merken waar we samenwerken."
De groep, die nu in handen is van de Brits-Canadese zakenman Galen Weston, heeft onder andere warenhuizen Britse steden als het Londense Oxford Street, Brimingham en Manchester. Weston is inmiddels begonnen met de grote renovatie van het filiaal aan Oxford Street, die naar verwachting zo’n 300 miljoen pond (419 miljoen euro) zal gaan kosten en zo’n drie jaar in beslag zal nemen. Dit jaar opende het bedrijf al een grote beautyhal in Birmingham, tevens werd het luxeaanbod uitgebreid met topmerken als Christian Louboutin in de Exchange Square-winkel in Manchester.
Bijenkorf neemt afscheid van Drie Dwaze Dagen wegens premium strategie
De Bijenkorf werd in 2010 overgenomen door de Selfridges Group, een onderdeel van het Canadese Wittington Investments. In 2013 maakte het bedrijf bekend dat het 200 miljoen euro zou uittrekken voor de premium experience strategie, waarbij er onder andere werd geïnvesteerd in het vernieuwen van de zeven flagshipstores. Daardoor moesten ook de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf verdwijnen. Vorige maand vond het driedaagse koopjesevenement voor de laatste keer plaats.