Superdry verwacht lagere winst door zwakkere wholesale en e-commerce resultaten
bezig met laden...
De resultaten van Superdry in de wholesale en in de e-commerce zijn in het vierde kwartaal zwakker dan verwacht. Hierdoor past het bedrijf de verwachtingen voor winst voor belastingen van het gehele boekjaar aan, zo blijkt uit een statement van het bedrijf.
De omzet uit wholesale en e-commerce daalde in het vierde kwartaal met 9,3 en 3,9 procent. Deze daling en maatregelen voor de nieuwe operationele strategie drukken op de winst. Hierdoor verwacht Superdry Plc nu een winstverwachting lager dan de huidige markttrend. Analisten verwachtten eerder een winst voor belasting tussen de 54,1 en 59,4 miljoen pond (62,8 miljoen euro en 68,9 miljoen euro) .
Julian Dunkerton, die recent terugkeerde bij het bedrijf nadat hij vorig jaar zijn post abrupt verliet, is echter positief in het statement. “Ik ben blij om weer terug te zijn in het bedrijf. Er is een hoop te doen, maar na vijf weken kan ik zeggen dat ik zelfverzekerder dan ooit ben dat we Superdry kunnen terugbrengen naar een bedrijf dat geleid wordt door design met een sterke merkidentiteit,” aldus de interim CEO en mede-oprichter van Superdry plc.