Ted Baker gaat online verder, exclusief in het Verenigd Koninkrijk en Europa
bezig met laden...
Ted Baker’s moederbedrijf Authentic Brands Group (ABG) heeft een samenwerking met de Amerikaanse United Legwear and Apparel (ULAC) aangekondigd om “haar digitale bestemming te herstellen” voor Ted Baker, aldus een persbericht van ABG.
ULAC wordt een ‘solide’ partner van ABG en overziet de e-commerce-activiteiten van Ted Baker in het Verenigd Koninkrijk en Europa. ABG blijft eigenaar van het intellectuele eigendom van het merk.
Ted Baker verkeert nog steeds in zwaar weer. Het moest zijn winkels in het Verenigd Koninkrijk sluiten, wat leidde tot het verlies van meer dan 500 banen. Dit volgt op eerdere sluitingen die 200 banen kostten en een mislukte overnamepoging door de Frasers Group. Daarnaast heeft het faillissement van de Britse partner No Ordinary Designer Label (NODL) bijgedragen aan de problemen van het merk.
Om de situatie te verbeteren, heeft Ted Baker een strategische samenwerking met ULAC aangekondigd. Deze samenwerking omvat de herlancering van Ted Baker’s online activiteiten in het VK en Europa. Deze herfst kunnen consumenten een “opwindende en vernieuwde online winkelervaring” verwachten, met nieuwe collecties die de kenmerkende Britse charme van Ted Baker belichamen.
Editor's Note: dit artikel is op woensdag 28 augustus om 12:02 aangepast na het ontvangen van een persbericht dat het nieuws bevestigt.