• Home
  • Nieuws
  • Business
  • The North Face Nederland gaat zelfstandig verder

The North Face Nederland gaat zelfstandig verder

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Na 32 jaar heeft The North Face de samenwerking met CJ Agencies beëindigd. In Nederland gaat het sportlabel nu verder onder eigen organisatie. Voor de groothandeldistributie, de verkoop en marketing krijgt het outdoormerk eigen Nederlandse teams.

Het besluit om de samenwerking te stoppen is genomen ‘in een ambitie om dichterbij de Nederlandse consument te komen’. Het outdoormerk kiest voor de nieuwe strategie als onderdeel van de ’key city approach’, waarbij het inzet op Amsterdam als een van de belangrijke steden. Op deze manier hoopt The North Face de relatie met belangrijke partners te versterken en hen, en het merk, te helpen in Nederland significant te groeien.

Jonas Andersson, country manager van The North Face Scandinavië en Benelux: "Deze nieuwe opzet zorgt ervoor dat al onze afdelingen dichter op de regio zitten. Deze structuur helpt The North Face om zich te manifesteren als het leidende outdoormerk in Nederland. Ik wil mijn zeer grote dank uitspreken naar Keesjan Veth en zijn team voor hun fantastische werk en toewijding aan het merk de afgelopen 32 jaar. De resultaten spreken voor zich, en ik wens hen allen het beste voor de toekomst."

The North Face, een merk van VF Corporation, werd in 1966 opgericht met als doel het ondersteunen van avontuurlijke buitensporters in alle weersomstandigheden. Producten van The North Face zijn wereldwijd verkrijgbaar bij gespecialiseerde (buiten)sportwinkels. Het hoofdkantoor bevindt zich in Californië (Verenigde Staten).

Vorige week presenteerde moederbedrijf VF Corp de jaarcijfers. Lees ook: VF Corporation: omzet blijft gelijk in 2016

Beeld: Facebook The North Face Europe

The North Face