• Home
  • Nieuws
  • Business
  • The Outfittery haalt 19,6 miljoen euro op

The Outfittery haalt 19,6 miljoen euro op

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Curated Shopping platform Outfittery heeft een investering van 19,6 miljoen euro (22 miljoen dollar) opgehaald. Met het geld wil Outfittery de ‘pioniersrol in de Europese markt van curated shopping’ uitbreiden en de klantenbeleving verbeteren.

Het bedrag werd gefinancierd door nieuwe investeerders: VC fonds Octopus (Londen en New York) en U-Start Club (Italië), waarvan die laatste in handen is van een van de meest rijke modefamilies ter wereld. De bestaande aandeelhouders North Zone Capital, Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners hebben eveneens bijgedragen aan de investeringsronde.

“We hebben Outfittery in 2012 opgericht om de winkelervaring voor mannen fundamenteel te verbeteren. In een wereld waarin klanten bij het winkelen met te veel opties overweldigd, creëren we met onze service een individueel en handige shoppingervaring doe leuk is,” licht Julia Bosch, manager en mede-oprichter van Outfittery, toe." De laatste subsidieronde is een geweldige bevestiging dat we goed zitten met deze aanpak, en we zijn er trots op dat we Octopus en U-Start konden overtuigen. Met hun steun kunnen we onze voortrekkersrol in curated shopping uitbreiden en de klantenervaring voor onze klanten verbeteren."

“We zijn al lange tijd onder de indruk van Outfittery, zeker vanwege de ongebruikelijke groei van meer dan 100 procent in het vierde jaar na de oprichting,” reageert Rebecca Hunt van Octopus Ventures. “Het business model past goed bij ons doel om te investeren in snel groeiende bedrijven in Europa, van de start-up groei tot de expansiefase.”

Stefano Guidotti, manager van U-Start vult aan: “De toekomst van de modehandel is van hoge kwaliteit, individueel en bijzonder relevant voor de costumer offer. We zijn ervan overtuigd dat Outfittery de juist weg heeft gekozen met deze service en kwaliteitsgedachte terug te brengen in de handel, in het bijzonder in e-commerce, om mensen zo ongecompliceerd toegang in de mode te geven.”

Investeringsronde Outfittery levert 19,6 miljoen euro op

Het Duitse Outfittery groeit jaarlijkse hard. Het curated shopping bedrijf haalde vorig jaar een kapitaalinjectie binnen van 17,8 miljoen euro dankzij een nieuwe investeerder. De nieuwe investeerder is Northzone Capital, die een bedrag van 20 miljoen dollar gaat investeren. Naast de kapitaalinjectie van Northzone, vergrootten de bestaande investeerders Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners hun belang in Outfittery. In 2014 haalde Outfittery ook al 13 miljoen euro op aan investeringen.

Curated shopping platform -naar eigen zeggen pionier- Outfittery werd opgericht in 2012 door Anna Alex en Julia Bosch.Het bedrijf komt voort uit een start-up die oorspronkelijk Paul Secret werd genoemd. De modewebshop richt zich primair op mannen en biedt iedere klant een online stylist of personal shopper die helpt een keuze te maken uit het aanbod. De multibrand webshop verkoopt kleding, schoenen en accessoires van zo'n 150 bekende merken waaronder Gant, Levi's, Tommy Hilfiger, Jack & Jones en Strellson. Inmiddels heeft Outfittery zo’n 40.000 klanten in 8 landen en is het marktleider op het gebied van curated shopping in Europa.

outifttery