• Home
  • Nieuws
  • Business
  • TMG zoekt kopers voor Amsterdam Fashion Week

TMG zoekt kopers voor Amsterdam Fashion Week

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Telegraaf Media Group (TMG) wil Amsterdam Fashion Week van de hand doen, zo meldt het bedrijf in een persbericht. De modeweek, die twee keer per jaar plaatsvindt, brengt niet genoeg op.

TMG heeft Amsterdam Fashion Week pas een jaar in handen. Verschillende edities van de modeweek hebben inmiddels plaatsgevonden onder de hoede van TMG, de laatste van 13 tot en met 16 juli dit jaar. TMG meldt dan ook dat ‘een aantal goed ontvangen edities van Amsterdam Fashion Week heeft plaatsgevonden.’ Sinds de overname door TMG was het doel om Amsterdam Fashion Week verder te professionaliseren. Een online platform werd opgericht en verschillende samenwerkingen werden aangegaan. Echter hebben de initiatieven er niet voor kunnen voorkomen dat het mediaplatform de modeweek nu van de hand wil doen. “Amsterdam Fashion Week voldoet niet aan de rendementseisen van TMG,” aldus de media groep.

TMG zelf is eerder dit jaar overgenomen door de Vlaamse krantenuitgever Mediahuis. Sinds de overname zijn al verschillende onderdelen van TMG in de etalage gezet. Voor de organisatie van Amsterdam Fashion Week is dit niet het enige opvallende nieuws deze week. Eerder deze week werd al bekend dat de modeweek de grootste sponsor, automerk Mercedes-Benz, had verloren.

Over Amsterdam Fashion Week

13 jaar geleden werd Amsterdam Fashion Week in het leven geroepen. Het werd in 2004 opgericht als initiatief om Amsterdam op de kaart te zetten ‘als bruisende en internationaal georiënteerde bestemming voor mode’. Het evenement vindt twee keer per jaar plaats op het Westergasterrein in Amsterdam en de organisatie wil tijdens het evenement vooral de ‘Nederlandse invloed in de wereld van mode en design over het voetlicht brengen’.

De meest recente editie, de 27e, vond afgelopen week van 13 tot en met 16 juli plaats. Op het programma stonden shows van onder andere Bas Kosters, Maison the Faux, Tony Cohen en Dennis Diem. Ook ligt elk jaar een grote focus op jong talent, zoals tijdens de Lichting Award-show waar 14 alumni’s van mode academies hun afstudeercollecties tonen.

Beeld: Amsterdam Fashion Week

Amsterdam Fashion Week
tmg