Under Armour verwacht komende vijf jaar ‘een lage tweecijferige’ omzetgroei
bezig met laden...
Het nieuwe vijfjarenplan van Under Armour, Inc. draait om twee dingen: ‘protect and perform’, aldus het bedrijf in een persbericht. Het bedrijf hield gisteren een eerste dag voor investeerders sinds 2015. Under Armour presenteerde daar het plan voor de komende vijf jaar. Na de presentatie van de resultaten daalden de aandeelprijs met 9,9 procent, de grootste daling sinds juli van dit jaar.
De eerste prioriteit, volgens het plan, ligt op het verhogen en beschermen van het Under Armour merk. “Het constant leveren wat consumenten, klanten en aandeelhouders verwachten van het bedrijf,” aldus het persbericht. Hiervoor wil het bedrijf sneller innoveren, een diepere band aangaan met consumenten, de productieketen optimaliseren en het serviceniveau verhogen. De tweede prioriteit is financieel en operationeel flexibeler te zijn om te verzekeren dat toekomstige groei door kan zetten en consequent is.
Under Armour benoemt verschillende actiepunten om deze twee prioriteiten te bereiken. Onder andere gaat het merk zich focussen op innovatieve sportproducten en ervaringen en gebruikt het hiervoor data om de consument nog meer aan de basis van het hele ontwikkelingsproces te zetten. Daarnaast gaat het meer investeren, wordt de distributie via het groothandel kanaal herzien en geoptimaliseerd en last but not least wil het stabiel de winst laten groeien.
De komende vijf jaar verwacht het bedrijf een lage tweecijferige omzetgroei, aldus het bericht. Voor het aankomende boekjaar verwacht Under Armour, Inc. een omzetstijging tussen de 3 en 4 procent.
Beeld: Under Armour website