Uniqlo-moederbedrijf ziet omzet met 15,3 procent stijgen in eerste negen maanden
bezig met laden...
De groei bij Uniqlo’s moederbedrijf Fast Retailing Co Ltd blijft doorzetten, blijkt uit het nieuwe kwartaalrapport. In de eerste negen maanden van het huidige boekjaar realiseerde Fast Retailing een omzetgroei van 15,3 procent.
Na negen maanden stond de omzet bij Fast Retailing op 1,7 biljoen yen (10,6 miljard euro). Er werd een winst behaald van 161,2 miljard yen ( 1,2 miljard euro). De winst is daarmee 25,4 procent hoger dan in de eerste negen maanden van afgelopen boekjaar. In het portfolio van Fast Retailing bevinden zich naast Uniqlo ook GU en het segment Global Brands.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
Uniqlo Japan behaalde een omzet van 704,4 miljard yen (5,3 miljard euro) dankzij een groei van 7,8 procent in vergelijking met de eerste negen maanden van vorig jaar. Uniqlo International rapporteerde een groei van 27,5 procent naar 716 miljard yen (5,4 miljard euro). GU behaalde een omzet van 166,6 miljard yen (1,2 miljard euro) dankzij een toename van 6,4 procent. In het segment Global Brands steeg de omzet met 10,1 procent naar 114,7 miljard yen (873 miljoen euro).
Fast Retailing Co Ltd verwacht in het volledige boekjaar een omzet van 2,1 biljoen yen (15,9 miljard euro) te realiseren door een groei van 13,3 procent.