Unlimited Footwear Group focust zich met nieuwe divisie Brands-360 op damesmerken
bezig met laden...
De Unlimited Footwear Group (UFG) breidt uit. Dit meldt het bedrijf telefonisch aan FashionUnited. Het bedrijf introduceert de nieuwe divisie Brands-360, waarmee het op de high fashion damesschoenen markt focust.
Op dit moment produceert het bedrijf uit Waalwijk al schoenen voor de merken Gaastra, Björn Borg en NZA, die verenigd zijn in de afdeling StarCollections. Hiermee bedient moederbedrijf UFG voornamelijk de herenschoenen markt. “We willen graag leren wat gebeurt in het damessegment. We zien vooral veel ontwikkelingen in de boven- en onderkant van de markt. Met Brands-360 willen we ons in de bovenkant van de schoenenmarkt positioneren,” zo vertelt Raymond Bakker, international sales directeur van Brands-360 telefonisch.
UFG introduceert Brands-360, focust zich op damesschoenen markt
UFG verkreeg eerder dit jaar de licentie om tassen en schoenen van Supertrash te produceren. Supertrash zal onder de business unit van Brands-360 vallen samen met Karl Lagerfeld Footwear, Kawasaki footwear en G.H. Bass Weejuns. De naam voor de nieuwe afdeling is gekozen omdat de merken elkaar zowel horizontaal als verticaal aanvullen. “Karl Lagerfeld ligt bijvoorbeeld in het verlengde van Supertrash, maar Kawasaki en G.H. vullen elkaar horizontaal op distributie vlak weer aan.”
Brands-360 zal zich focussen op premium multibrand fashion en schoenenretailers, warenhuizen en online kanalen. Vanaf de verkoop van de collectie herfst/winter 2019 zal Brands-360 actief zijn, op 1 januari lanceert de afdeling. De eerste focus zal op de Benelux liggen, maar verdere uitbreiding sluit Bakker niet uit. “Als het merk het toelaat, kunnen we stap voor stap uitbreiden.”
“We zijn op dit moment heel tevreden over de merk samenstelling van Brands-360, maar ik sluit niet uit dat we in de toekomst meer merken zullen toevoegen,” aldus Bakker. “We houden oren en ogen open.”
Beeld: Supertrash Facebook