• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Unlimited Footwear Group gaat samenwerken met G-Star RAW footwear

Unlimited Footwear Group gaat samenwerken met G-Star RAW footwear

Door Georgia Oost

19 aug. 2020

Unlimited Footwear Group (UFG) heeft de licentie verworven van de G-Star RAW adult footwear. Brands-360, de merkendivisie van UFG, zal vanaf seizoen AW21 het design, productie, sales, marketing en distributie faciliteren voor het jeansmerk, zo wordt gemeld in hun persbericht. Brands-360 zal gebruik maken van haar eigen internationale distributienetwerk en de sterke internationale positie van UFG.

Brands-360 zal voor toekomstige collecties vooral vasthouden aan de karakteristieke look-and-feel van de schoenencollectie waar het jeansmerk zo bekend om staat. Elk jaar zullen er twee footwear collecties uitgebracht worden, die qua timing afgestemd zijn met de collectie leveringen van G-Star RAW. De collecties zullen worden verkocht in Europa en de Verenigde Staten, inclusief de G-Star RAW brandstores en via g-star.com.

G-Star RAW is opgericht in 1989 en staat vooral bekend om haar denim kleding. Unlimited Footwear Group is een Nederlands modebedrijf dat vooral actief is in de fast-fashion schoenenbranche. Footwear brandhouse Brands-360 fungeert sinds 2018 als merkendivisie van het bedrijf. UFG en Brands-360 noemen de samenwerking met G-Star RAW een bijzondere kans om de organisatie te versterken en verder te internationaliseren. Door de grote ervaring in de schoenenbranche en de passie voor denim gaan de twee merken goed samen, zo meldt een woordvoerder van UFG telefonisch tegen FashionUnited. “De combinatie van fashion en vakmanschap belooft veel goeds en zal de toekomstige collecties ongetwijfeld naar een hoog niveau tillen.”

In juli maakte G-Star Raw bekend dat er vanwege Covid-19 reorganisatie werd ingezet. Er werd aangekondigd dat er een grotere focus op online en strategische partners zou komen. Volgens het bedrijf vragen de veranderingen om een vereenvoudigde organisatie met meer digitale competenties.