Urban Outfitters rapporteert vlakke omzet in Q1
bezig met laden...
Na de recordomzet in het vierde kwartaal van fiscaal jaar 2017, rapporteerde Urban Outfitters Inc in het eerste kwartaal van 2018 een omzet die gelijk was aan die in dezelfde periode een jaar geleden. De omzet kwam uit op 761 miljoen dollar (681 miljoen euro), zo maakte de Amerikaanse modeketen onlangs bekend.
Ondanks de omzetstijging van 14 procent in het groothandelskanaal, zorgden mindere prestaties in het retailkanaal ervoor dat de totale omzet werd gedrukt. De vergelijkbare retailomzet bij het merk Free People kwam in het eerste kwartaal, dat eindigde op 30 april, 1,5 procent hoger uit. De vergelijkbare omzet uit de retailkanalen van Urban Outfitters en Anthropologie Group daalde echter met respectievelijk 3,1 en 4,4 procent.
“Tijdens het eerste kwartaal bleven we een sterke groei met dubbele cijfers zien in onze direct-to-consumer- en groothandelskanalen,” stelt CEO Richard A. Hayne in reactie op de resultaten. “We zijn van mening dat we de mogelijkheid hebben om de groei in beide kanalen te blijven voortzetten bij al onze merken.”
Urban Outfitters rapporteerde verder een nettowinst van 11,9 miljoen dollar (10,7 miljoen euro), of een winst per verwaterd aandeel van 0,10 dollar (0,09 euro). In dezelfde periode vorig jaar bedroeg het nettowinst 29,6 miljoen dollar (26,5 miljoen euro), of een winst per verwaterd aandeel van 0,25 dollar (0,22 euro).
In het eerste kwartaal opende Urban Outfitters in totaal zes nieuwe winkels: vier van Free People, één van Urban Outfitters en één van Anthropologie Group. Tevens werd er in die periode van elk merk één winkellocatie gesloten.
Beeld: Free People Facebook