• Home
  • Nieuws
  • Business
  • V&D-nazaat Marc Vroom vecht verkoop merknaam aan

V&D-nazaat Marc Vroom vecht verkoop merknaam aan

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Er dreigt juridische onenigheid om de merknaam van V&D. Horeca- en vastgoedondernemer Marc Vroom, een telg van de oprichtersfamilie van V&D, wil alsnog de merknaam van het failliete warenhuis in handen krijgen. Daarvoor heeft hij samen met de bevriende media-ondernemer Richard Otto een zaak bij de rechtbank aangespannen, zo meldt het AD.

De curatoren van V&D maakten eerder deze maand bekend het merkenpakket en de intellectuele eigendomsrechten te hebben verkocht aan drie retailondernemers: Cool Cat-eigenaar Roland Kahn, zijn partner Jaco Scheffers en voormalig Hema-topman Ronald Zetten.

Dit verkoopproces zou volgens Vroom en Otto niet eerlijk zijn verlopen en zij willen daarom via de rechtbank ontbinding van het contract afdwingen. De ondernemers zeggen dat ze honderdduizenden euro’s voor het merk over hadden, maar nooit een eerlijke kans hebben gekregen. “Afgelopen maanden hebben we onze interesse herhaaldelijk kenbaar gemaakt, maar de curatoren hebben ons volledig buiten het onderhandelingsproces gehouden,” aldus Otto tegenover het AD.

Beide ondernemers willen zelf geen winkels openen, maar alleen merklicentiehouder zijn. “Het bod had hoger kunnen uitpakken als we de kans hadden gekregen om in onderhandeling te gaan,” stelt Otto. Daarvan zouden volgens hem ook de schuldeisers de dupe zijn. “Het is de taak van de curator om een zo hoog mogelijke opbrengst voor de boedel te genereren.” Hoeveel de kopers nu precies voor het merk hebben betaald, is niet bekend. Volgens de curatoren zou het om ruim een ton gaan.

Bekijk ook: Dossier V&D: Na 130 jaar is het doek gevallen voor V&D: hoe heeft het zover kunnen komen?

Beeld: V&D Facebook

merknaam
V&D