Verdubbeling omzet bij Boohoo Group in H1
bezig met laden...
In de eerste zes maanden van dit boekjaar zag de Boohoo Group haar omzet verdubbelen. In totaal behaalde het bedrijf een omzet van 262,9 miljoen pond (299 miljoen euro) dankzij een stijging van 106 procent.
In het halfjaar steeg het EBITDA met 68 procent naar 27,8 miljoen pond (31 miljoen pond). Door de goede resultaten heeft het bedrijf de verwachting voor het hele boekjaar bijgesteld. Eerder werd nog een omzetgroei van 60 procent verwacht, maar deze is opgeschroefd naar 80 procent. De Boohoo Group heeft de merken Boohoo, PrettyLittleThing en Nasty Gal in het portfolio.
Mahmud Kamani en Carol Kane, gezamenlijk CEO van de groep: “We zijn blij dat we excellente progressie kunnen rapporteren voor de groep in het eerste halfjaar bij al onze merken.” Zo melden de CEO’s dat Nasty Gal, dat in maart een make-over heeft gekregen, elke maand groei toont en dat het pas aangekochte PrettyLittleThing de verwachtingen heeft overtroffen. “De integratie van de twee nieuwe merken is succesvol geweest, ze voegen diversiteit toe aan ons bedrijf terwijl we gebruik kunnen maken hun krachten in marketing, sourcing, operationeel activiteiten en klantenservice, waardoor we winstgevende resultaten kunnen leveren en de potentie van de groep aanzienlijk is toegenomen.”
Boohoo Group verdubbelt omzet in H1
Boohoo blijft de grootste inkomstenbron voor de groep, met een omzet van 181 miljoen pond (206 miljoen euro). Het afgelopen halfjaar steeg de omzet van het platform met 43 procent, dankzij het positieve momentum van de plus size, curve, petite en menswear lijnen van het merk. Boohoo had aan het einde van het eerste halfjaar 5,8 miljoen actieve bezoekers. Er werden 6,4 miljoen orders geplaatst met een gemiddelde waarde van 40 pond. Nieuwe merken PrettyLittleThing en NastyGal behaalde een omzet van respectievelijk 72 en 8 miljoen pond (82 en 9,1 miljoen euro).In de regio van oorsprong, Groot-Brittannië, behaalde de Boohoo Groep de meeste omzet, 163 miljoen pond (185 miljoen euro), dankzij een groei van 100 procent. De Verenigde Staten is de tweede markt voor de groep, met een beduidend lagere omzet van 39 miljoen pond (44 miljoen euro), maar zag de omzet wel met 160 procent toenemen. In de rest Europa wordt de minste winst behaald, 27 miljoen pond (30,7 miljoen euro) en nam de verkoop met 89 procent toe.
Beeld: Boohoo