• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Wandler betreedt Japanse markt dankzij nieuwe samenwerking met Bluebell Group

Wandler betreedt Japanse markt dankzij nieuwe samenwerking met Bluebell Group

Door Sylvana Lijbaart

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Tassen van Wandler. Credits: Wandler

Het Nederlandse modemerk Wandler is een samenwerking aangegaan met Bluebell Group om de Japanse markt te betreden, zo maakt Bluebell Group bekend in een persbericht. De samenwerking betekent volgens Bluebell dat ‘een nieuw hoofdstuk voor het merk is ingeluid’.

Bluebell Group is een toonaangevend omnichannel merkenpartner en -operator in Azië en heeft op dit moment 150 merken in het portfolio. Vijftig daarvan zijn wereldmerken die het goed doen op de Japanse markt, zo staat in het persbericht. Door de samenwerking met Wandler, zal Bluebell Group toezicht houden op al haar activiteiten, marktinitiatieven en het beheer van online platforms die in de toekomst worden gelanceerd.

De Chief Operating Officer en medeoprichter van Wandler, Joost Doeswijk, meldt in het persbericht: “De enige manier om een markt als Japan te veroveren is met een lokale specialist. We hadden niet kunnen dromen van een betere partner dan Bluebell Japan om Wandler te helpen groeien in de Japanse markt.”

Wandler begon oorspronkelijk met de verkoop van tassen en groeide daarna uit als lederwarenmerk. In september 2022 stapte het merk definitief in de ready-to-wear, maar de core business blijft accessoires.

Bluebell Group
Wandler