Wat is het digitale product paspoort voor de kledingindustrie?
bezig met laden...
De mode-industrie staat op het punt een belangrijke verschuiving door te maken met de introductie van het Digitale Product Paspoort (DPP). Dit paspoort per product, waarvoor merken een digitaal bestand moeten aanmaken voor elk product, zal uitgebreide gegevens verschaffen over de hele levenscyclus van een product, met aandacht voor de duurzaamheid, de impact op het milieu, de recyclebaarheid, het productieproces en de herkomst.
Hoewel het DPP nog in ontwikkeling is, staat het op het punt om de manier waarop modemerken werken en hoe consumenten hun producten zien, te veranderen. Door transparantie en traceerbaarheid te bieden, stellen DPP's consumenten in staat om beter geïnformeerde en bewuste keuzes te maken en moedigen ze merken aan om duurzamere praktijken toe te passen.
De volledige impact van DPP's op de modebranche moet nog blijken, maar het is duidelijk dat ze een cruciale rol zullen spelen in het vormgeven van een duurzamere en transparantere toekomst voor de industrie.
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en DPP-updates op de speciale Digitale Product Paspoort websites:
Meer over het DPP in de mode-industrie op de Nederlandse website.
Meer over het DPP in de mode-industrie op de Engelse website.
Meer over het DPP in de modebranche op de Duitse website.
Meer over het DPP in de kledingindustrie op de Spaanse website.
Meer over het DPP in de kledingindustrie op de Fraanse website.