• Home
  • Special Pages
  • Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Wat is het Digitaal Product Paspoort in de mode? En wat zijn de gevolgen voor de modebranche? Het Digitale Product Paspoort (DPP) zal de traceerbaarheid van producten verbeteren en tegelijkertijd consumenten en fabrikanten toegang geven tot alle informatie over een specifiek product. Het zal informatie geven over de herkomst, samenstelling, reparatie- en demontage mogelijkheden van een product evenals de mogelijkheden om de verschillende onderdelen te recyclen. Vind hier de laatste updates en nieuws over het digitale product paspoort voor de mode-industrie.

Business

Stichting UPV Textiel gaat samenwerking aan met Dobbi voor textielinzameling

Kleding inzamelen kan binnenkort ook via Dobbi-PostNL punten. Hiermee hoopt Stichting UPV Textiel kledinginzameling toegankelijker en aantrekkelijker te maken voor een breed publiek. Dobbi is een stomerij- en reperatieservice dat al gebruik maakt van PostNL-punten. In juli wordt gestart met een pilot bij 200 Dobbi-PostNL locaties. Wanneer de...

bezig met laden...

Featured
Business

Radar-onderzoek: Grote modeketens falen in hun kledinginzamelingsprogramma’s

Onderzoek van het Nederlands televisieprogramma Radar toont aan dat grote modeketens zoals H&M, Primark, Zara en C&A falen in hun kledinginzamelingsprogramma’s. In plaats van recycling wordt de ingezamelde kleding vaak geëxporteerd naar ontwikkelingslanden, waar het vaak onbruikbaar wordt gedumpt. Europarlementariër Lara Wolters stelt vragen...

bezig met laden...