• Home
  • Special Pages
  • Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Wat is het Digitaal Product Paspoort in de mode? En wat zijn de gevolgen voor de modebranche? Het Digitale Product Paspoort (DPP) zal de traceerbaarheid van producten verbeteren en tegelijkertijd consumenten en fabrikanten toegang geven tot alle informatie over een specifiek product. Het zal informatie geven over de herkomst, samenstelling, reparatie- en demontage mogelijkheden van een product evenals de mogelijkheden om de verschillende onderdelen te recyclen. Vind hier de laatste updates en nieuws over het digitale product paspoort voor de mode-industrie.

BusinessPartner Content

Modint en GS1 helpen bedrijven op weg met het Digital Product Passport

In 2027 wordt wetgeving uitgerold waardoor consumentenkleding een Digital Product Passport (DPP) hebben moeten hebben. Dat betekent dat bedrijven minder dan twee jaar hebben om te starten met de voorbereiding. Modint en GS1 bieden hulp, waarbij standaardisatie een belangrijke rol speelt. “We hebben er niets aan als iedereen het DPP op zijn eigen...

bezig met laden...

BusinessFeatured

Circularity Gap Report: Zes strategieën voor een circulaire textielindustrie onderzocht

In samenwerking met de H&M Foundation heeft de Amsterdamse organisatie Circle Economy de nieuwste editie van het Circularity Gap Report gepubliceerd. Dit keer hebben de organisaties voor het eerst een grondige analyse gemaakt van de textielindustrie. Uit het rapport blijkt dat deze sector slechts 0,3 procent circulair is, vergeleken met het...

bezig met laden...