• Home
  • Special Pages
  • Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Wat is het Digitaal Product Paspoort in de mode? En wat zijn de gevolgen voor de modebranche? Het Digitale Product Paspoort (DPP) zal de traceerbaarheid van producten verbeteren en tegelijkertijd consumenten en fabrikanten toegang geven tot alle informatie over een specifiek product. Het zal informatie geven over de herkomst, samenstelling, reparatie- en demontage mogelijkheden van een product evenals de mogelijkheden om de verschillende onderdelen te recyclen. Vind hier de laatste updates en nieuws over het digitale product paspoort voor de mode-industrie.

Business

Hohenstein neemt belang in GTS: 'Data wordt ruggengraat van de circulaire economie'

Het wereldwijde test- en onderzoeksbureau Hohenstein heeft aandelen verworven in Global Textile Scheme GmbH (GTS). Met deze stap wil Hohenstein GTS ondersteunen bij het automatiseren van de gegevensuitwisseling langs de gehele toeleveringsketen, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Samenvatting • Hohenstein heeft aandelen verworven in Global...

bezig met laden...

Business|Interview Featured

Vier vragen aan De Mulders: Crowdfunding succes en revolutionair businessmodel

"In Nederland worden jaarlijks 70 miljoen paar schoenen weggegooid," zo begint de tekst van de crowdfundingcampagne die Björn Mulder vorige week via CrowdAboutNow lanceerde, waarin hij benadrukt dat meer recycling van oude schoenen mogelijk is. Het streefbedrag van de crowdfunding, 60 duizend euro, is inmiddels behaald en zelfs met 12 procent...

bezig met laden...