• Home
  • Special Pages
  • Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Wat is het Digitaal Product Paspoort in de mode? En wat zijn de gevolgen voor de modebranche? Het Digitale Product Paspoort (DPP) zal de traceerbaarheid van producten verbeteren en tegelijkertijd consumenten en fabrikanten toegang geven tot alle informatie over een specifiek product. Het zal informatie geven over de herkomst, samenstelling, reparatie- en demontage mogelijkheden van een product evenals de mogelijkheden om de verschillende onderdelen te recyclen. Vind hier de laatste updates en nieuws over het digitale product paspoort voor de mode-industrie.

Member
Business

Onderzoek: geen grote financiële tekorten in textielinzameling en -sortering

In 2024 waren er geen grote financiële tekorten in de inzameling, opschoning en sortering van afgedankt textiel. Dat blijkt uit een persbericht van Stichting UPV Textiel naar aanleiding van een kostprijsonderzoek door KPMG. De resultaten laten zien dat de huidige Textielbeheerbijdrage niet nodig is om verliezen te dekken, maar wel essentieel...

bezig met laden...

UitgelichtMember
Business

Rapport Vestiaire Collective: tweedehandsmarkt groeit drie keer sneller dan de markt voor nieuwe producten

Volgens een nieuwe studie van het doorverkoopplatform Vestiaire Collective en de Boston Consulting Group zal de markt voor tweedehandsmode en vintage luxeproducten tot 2030 een volume van maximaal 360 miljard Amerikaanse dollar (ongeveer 309 miljard euro) bereiken. Ter vergelijking: momenteel bedraagt dit 210 tot 220 miljard Amerikaanse dollar...

bezig met laden...