• Home
  • Special Pages
  • Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Digitaal Product Paspoort - DPP in de modebranche

Wat is het Digitaal Product Paspoort in de mode? En wat zijn de gevolgen voor de modebranche? Het Digitale Product Paspoort (DPP) zal de traceerbaarheid van producten verbeteren en tegelijkertijd consumenten en fabrikanten toegang geven tot alle informatie over een specifiek product. Het zal informatie geven over de herkomst, samenstelling, reparatie- en demontage mogelijkheden van een product evenals de mogelijkheden om de verschillende onderdelen te recyclen. Vind hier de laatste updates en nieuws over het digitale product paspoort voor de mode-industrie.

Mensen

Kiki Hagen benoemd tot directeur Collectief Circulair Textiel

Het Collectief Circulair Textiel heeft een nieuwe directeur. Kiki Hagen neemt het roer over, zo wordt bekendgemaakt in een persbericht. Haar eerste doel is om een ketensamenwerking te creëren die niet alleen voldoet aan de aankomende wettelijke UPV-eisen, maar die actief bijdraagt aan een toekomstbestendige textielindustrie met een verminderde...

bezig met laden...

Mode|Opinie Featured

Verandering zal niet van ene op andere dag plaatsvinden in textielsector—daarom moeten we tussentijdse oplossingen accepteren

Het is geen geheim dat we worden overspoeld door een overweldigend textielafvalprobleem. In 2020 produceerde de EU gemiddeld 16 kilogram textielafval per persoon, wat neerkomt op ongeveer 50 kledingstukken—waarvan het overgrote deel door consumenten werd weggegooid en niet door fabrikanten of retailers. Schokkend genoeg werd slechts 12 procent...

bezig met laden...