• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Webwinkel V&D opent pas in het najaar

Webwinkel V&D opent pas in het najaar

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Het ‘nieuwe V&D’, oftewel de webwinkel onder de overgekochte merknaam, zal pas in het najaar online gaan. De nieuwe eigenaren Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten hebben meer tijd nodig. Dat laat Kahn aan het AD weten.

Volgens de Coolcat-baas heeft de vertraging, die drie weken in beslag neemt, te maken met de techniek achter de website. De techniek is namelijk niet in orde, en moet daarom opnieuw gebouwd worden. Dat levert minstens een maand vertraging op. “We moeten alles opnieuw bouwen, maar krijgen wel het allermodernste,” aldus Kahn in het AD. De verwachting is dat de site uiterlijk in oktober live gaat, ook met het oog op het aankomende feestseizoen.

In juni werd bekend dat de drie zakenpartners Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten onder de naam Retail Ventures de merkrechten van V&D overnamen. Van Zetten, die eerder leiding gaf aan Hema, kreeg de dagelijkse leiding over ‘het Nieuwe V&D’. “Het streven is erop gericht om de webwinkel van ‘het Nieuwe V&D’ zo snel mogelijk ‘live’ te hebben voor de Nederlandse consument,” aldus de drie retailondernemers, die benadrukten zich vooral op online verkoop te focussen.

De drie ondernemers kochten de rechten van V&D, evenals het intellectuele eigendom van de labels Lic, Soho, Schoolcampus en Prijzencircus. Ook de klanten- en leveranciersbestanden gingen over. Voor de merkrechten van V&D betaalden Kahn, Scheffers en Van Zetten 500.000 euro. Daarbij is afgesproken dat ze tot 1 november de helft van de winst afdragen. Mocht de winst op 1 november nog onder de 2 miljoen euro liggen, bijvoorbeeld doordat de webwinkel later open gaat, wordt die afspraak nog eens met zes maanden verlengd.

Beeld: Facebook V&D

Roland Kahn
V&D