De Burberry Foundation, een stichting in 2008 opgericht door het gelijknamige Britse modehuis, lanceert een programma op acht scholen in Yorkshire Engeland om, naar eigen zeggen, ‘meer inzicht te krijgen wat de invloed is van kunstonderwijs op jonge mensen’. De impact van het vier jaar durende programma zal worden bestudeerd door onderzoekers van het Policy Institute van King's College London. Zij buigen zich over het vraagstuk ‘hoe creatief onderwijs jongeren kan helpen om uitdagende omstandigheden te overwinnen, hun horizon te verruimen en hun ambities waar te maken’.

De acht deelnemende scholen krijgen ieder een Artist in Residence die hen kennis laat maken met de verschillende gebieden van de creatieve kunsten, zoals theater, film, dans en kunst en samenwerkt met de andere docenten om kunstevenementen voor de lokale gemeenschap te organiseren.

"We willen jonge mensen in het hele land inspireren en hen bij de creatieve industrie betrekken. Op die manier wordt er een schat aan talent klaargestoomd klaar voor een van de belangrijkste sectoren in Groot-Brittannië”, vertelt Leanne Wood, chief people, strategy and corporate affairs officer bij Burberry, in een verklaring over het programma.