Elise van Wonderen over het festival van Modemusthaves.com

H&M ging een samenwerking aan met het Amerikaanse festival Coachella. Gsus ontwierp al een collectie voor Lowlands. En webshops als Asos en Boohoo hadden afgelopen zomer een speciale festivalselectie in hun online winkel. Het modebeeld: shorts, cropped tops, kimono’s, items met franjes en veel aztec prints. De Nederlandse modewebshop Modemusthaves.com pakt het grootser aan en organiseert zelf een feest: Fierce, op zaterdag 16 mei 2015 in Amsterdam. Eigenaresse Elise van Wonderen vertelt aan FashionUnited.nl waarom.

Een modewebshop die een festival gaat organiseren. Opvallend!
"Of juist niet. Op veel festivals kun je wel een beetje shoppen, maar er zijn nog geen festivals die draaien om winkelen en waar ook muziek is. Ik had het idee al twee jaar in mijn hoofd en afgelopen zomer besloot ik dat het festival er zou komen."

Wat zijn jullie verwachtingen van het festival?
"Ik vond het wel even spannend hoor toen de kaarten in de verkoop gingen. We hadden begroot op 5000 bezoekers, maar de kaartverkoop gaat zo hard dat ik hoop op 7500. De earlybirdtickets - Trendsetter tickets noemen we dat - gingen gistermiddag in de verkoop en 's avonds was het al uitverkocht. En we hadden nog zo goed als niets bekend gemaakt over de line-up en wat er eigenlijk te doen is op het festival. Dat maken we de komende weken via social media bekend.”

Hoe kwam je op het idee?
"De Modemusthave-meisjes kijken de hele winter uit naar het festivalseizoen en in de zomer gaan ze liever naar alle festivals dan op vakantie.

Ik hou van branding. Zo hebben we een actie met Opel. Modemusthaves.com breidt ook steeds verder uit, met bijvoorbeeld een sport-, home- en boyfriendcollectie. We denken nu aan items voor huisdieren. Een festival past daar ook bij. Zelf vond ik het heel leuk om de klanten te zien toen we de pop-up stores hadden.”

Elise van Wonderen over het festival van Modemusthaves.com

Hoe lang zijn jullie bezig geweest om Fierce op poten te zetten?
“Sinds afgelopen zomer zijn we met het plan bezig geweest. In die tijd hebben we goede partners gevonden. De afgelopen drie maanden werden steeds drukker. Nu hebben we dagelijks meetings over het festival, zodat het 16 mei helemaal op orde is."

Hoe krijgen jullie mannen naar het event?
"Onze eerste insteek was: wat vinden meiden leuk om te doen op een festival? Ja, daar horen knappe mannen bij. Daarom hebben we speciale tickets voor mannen: Womanizer tickets, die zijn iets goedkoper. Maar, de mannen krijgen geen goodiebag en de vrouwen wel, ter waarde van 50 euro. Verder gaan we een mannenhoek maken op het festival, waar ze bijvoorbeeld sneakers kunnen kopen of mannendingen kunnen doen."

Voetbal kijken?
"Ja, dat moeten we nog verzinnen. Het is natuurlijk wel leuk voor mannen dat er straks 5000 mooie meisjes op het festival zijn. Alle werknemers op het festival zijn trouwens ook mannen. Dus achter de bar, maar ook bij de zweefmolen staan mannen die een slinger geven aan de bakjes."

Welke modemerken kunnen de bezoekers verwachten?
"Natuurlijk Modemusthave items. De andere merken gaan we later bekend maken. Het aanbod zal heel uiteenlopend zijn, bijvoorbeeld ook merken die wat hoger in de markt zijn gepositioneerd. We zullen wel kortingen geven, zodat de meiden met een volle tas naar huis gaan."

Vogue UK organiseerde in Londen een festival met lezingen. Is dat ook wat voor het Modemusthaves publiek?
"Lezingen zullen er niet zijn, maar wel experts op gebied van mode en beauty. Bijvoorbeeld een bekende stylist en visagist die advies geven over haar, nagels en make-up. En verder willen we Do-it-yourself activiteiten organiseren op het festival."

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN