FASHION.foundation lanceert webshop met gratis kleding voor arme gezinnen in Nederland
bezig met laden...
Op dinsdag 3 september werd het nieuwe initiatief ‘FASHION.foundation’ van de LINDA.foundation feestelijk gelanceerd met een modeshow tijdens de Amsterdam Fashion Week. Dit project is speciaal opgezet om gezinnen die het financieel moeilijk hebben te ondersteunen op het gebied van mode. Via de gloednieuwe, zojuist gelanceerde webshop van FASHION.foundation kunnen deze gezinnen geheel gratis nieuwe kleding, schoenen en accessoires bestellen. Fulfilmentpartij Monta zorgt hierbij voor de orderverwerking en verzending van de online bestellingen.
De motivatie
Uit onderzoek blijkt dat mensen met financiële zorgen vaak noodgedwongen tweede- tot vierdehands kleding moeten dragen. Zij zijn afhankelijk van de kleding die hen wordt gegeven en hebben daarnaast ook niet de mogelijkheid om items te kiezen die zij daadwerkelijk mooi vinden. Dit beïnvloedt hun zelfbeeld op negatieve wijze. FASHION.foundation biedt hen de mogelijkheid om, geheel gratis, nieuwe en stijlvolle kleding, schoenen en accessoires te selecteren die passen bij hun eigen smaak en behoeften. De kleding wordt gedoneerd door verschillende modemerken, waardoor deze gezinnen de kans krijgen om een outfit te kiezen die hen zelfvertrouwen geeft. Noa Vahle, ambassadeur FASHION.foundation: “Dankzij FASHION.foundation krijgen deze gezinnen eindelijk de kans om kleding uit te zoeken die ze echt leuk vinden. Zo willen pubers vaak dragen wat de rest van de klas ook draagt, of juist iets waarmee ze hun eigen stijl kunnen uitdrukken. Nu kunnen ze dat eindelijk doen en dat kan zoveel betekenen voor hun zelfvertrouwen. Het is niet alleen fijn voor de kinderen, maar ook voor hun ouders.”
Gesteund door donaties
Het voortbestaan van FASHION.foundation is mogelijk dankzij gulle giften van instellingen en particulieren. Het bijzondere aan dit initiatief is dat 100% van de donaties rechtstreeks naar de gezinnen gaat. De operationele kosten van de stichting worden volledig gedekt door Linda de Mol en de uitgeverij van LINDA.magazine. Fulfilmentbedrijf Monta neemt het logistieke proces voor haar rekening. Dit project sluit mooi aan op Monta’s manier van ondernemen: maatschappelijk verantwoord. Om de betrokken partijen zoals Monta een gezicht te geven, zijn er diverse video's gemaakt waarin de motivaties worden toegelicht. De video hieronder biedt een kijkje achter de schermen en laten zien hoe er wordt samengewerkt om dit initiatief tot een succes te maken.
Lancering tijdens Amsterdam Fashion Week
De officiële lancering van FASHION.foundation vond plaats op dinsdag 3 september tijdens een modeshow op de Fashion Week in Amsterdam. Tijdens deze modeshow droegen de modellen gedoneerde modeitems van verschillende modemerken.
De webshop is ook op 3 september live gegaan, de eerste gezinnen in Nederland hebben inmiddels al een bestelling kunnen plaatsen. De collectie bevat gedoneerde, nieuwe kledingstukken en accessoires van diverse kledingmerken, voor het hele gezin.
Ook een bijdrage leveren aan FASHION.foundation?
Dat kan op twee manieren:
Doneer aan FASHION.foundation. Stel nieuwe kleding of schoenen beschikbaar voor kinderen, dames of heren
Voor meer informatie of vragen, kun je contact opnemen met Lot van Foreest via lot@lindafoundation.nl. Samen kunnen we het verschil maken en iedereen een kans geven om zich zelfverzekerd en stijlvol te kleden!