Alberta Ferretti benoemt eerste general manager
bezig met laden...
Alberta Ferretti, dat eigendom is van de Aeffe Group, heeft Alexandra Lamprecht benoemd tot haar eerste general manager, een nieuwe functie waarmee het merk hoopt groei te stimuleren en uit te breiden op internationale markten.
Lamprecht rapporteert aan de voorzitter van de Aeffe Group, Massimo Ferretti, die de benoeming bevestigde aan WWD. Hij voegde toe dat “haar professionele vaardigheden, opgedane 20 jaar ervaring in de sector, gecombineerd met de uiterst positieve en dynamische houding die haar kenmerkt op persoonlijk vlak, cruciaal zullen zijn bij het begeleiden van het merk Alberta Ferretti naar een nieuwe groeifase”.
Ferretti vervolgt: “Met Alexandra's komst vervolledigen we een zeer competent, ambitieus en energiek team dat, daar ben ik zeker van, een mooi nieuw hoofdstuk voor het merk zal schrijven.”
Lamprecht, die eerder verschillende functies bekleedde bij Ferragamo, Valentino en Etro, zei in haar eigen verklaring dat ze deze nieuwe functie bij Alberta Ferretti met “veel geluk en enthousiasme” benaderde.
Ze voegde eraan toe: “Ik kan niet wachten om samen te werken met [creatief directeur] Lorenzo Serafini en het hele team van het merk Alberta Ferretti om een nieuwe fase van groei en ontwikkeling voor het merk in te luiden, het erfgoed te versterken dat geworteld is in de meest authentieke en oprechte visie van Italiaanse luxe.”
Serafini stond eerder aan het hoofd van Philosophy totdat hij in september 2024 werd benoemd tot hoofd van het zustermerk, Alberta Ferretti, als opvolger van de gelijknamige ontwerper.
Volgens WWD is de Aeffe Group van plan om het merk Philosophy vanaf de herfst van 2025 te integreren in Alberta Ferretti, met als doel “de aantrekkingskracht en positionering van het merk voor de toekomst te versterken”.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.UK. Vertaling en bewerking door Sylvana Lijbaart.