Asos: Twee senior directeuren stappen op
bezig met laden...
De Britse fashion e-tailer Asos neemt afscheid van twee senior directeuren nu het zijn productteam reorganiseert.
Brands director, James Barron, verlaat het bedrijf later deze maand, terwijl Product Director, Stefan Pesticcio aan het eind van het jaar vertrekt, zo meldde Retail Week als eerste. Asos heeft dit nieuws vervolgens bevestigd aan FashionUnited.
De retailer is momenteel op zoek naar opvolgers voor het tweetal binnen het bedrijf. In de tussentijd zal Tim Phipps, Sportswear and Outdoors Director, toezicht houden op de wereldwijde merken.
De veranderingen komen op een moment dat Asos bezig is met een ommekeer te maken nadat het opeenvolgende verliezen in de boeken schreef.
Vorige maand onthulde Asos dat de omzet in het vierde kwartaal met twaalf procent was gedaald, maar CEO José Antonio was optimistisch en zei dat het bedrijf ‘gestroomlijnder en veerkrachtiger’ is geworden in de twaalf maanden sinds de lancering van de ‘Driving Change’ agenda.
Als we kijken naar de nettowinst van Asos, waarop de strategie voor de ommekeer is gericht, zegt Antonio dat het bedrijf 300 miljoen pond winstverbetering en kostenbesparingen heeft gerealiseerd, in lijn met de doelstelling voor FY23. Omgerekend komt dat neer op ruim 347 miljoen euro.
Vooruitkijkend verwacht het bedrijf nu dat de winst voor rente en belastingen (EBIT) voor de tweede helft aan de onderkant zal liggen van de eerdere indicatie van tussen de 40 en 60 miljoen pond (46 en 69 miljoen euro).
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.UK. Vertaling en bewerking door Sylvana Lijbaart.