Berluti krijgt nieuwe ready-to-wear directeur
bezig met laden...
De nieuwe creatief directeur van luxe herenmodemerk Berluti, Haider Ackermann, is al begonnen met de uitbreiding van zijn team. Volgens bronnen van WWD zou het merk de ontwerper Aldo Maria Camillo aangesteld hebben om hoofd de worden van ready-to-wear. Berluti wilde geen commentaar geven op het bericht.
Camillo was tot mei van dit jaar artistiek directeur van het merk Cerruti 1881, waar hij sinds 2012 werkzaam was. Daarvoor werkte hij onder andere ook voor herenmodehuis Ermenegildo Zegna als senior ontwerper avondkleding en maatwerk.
Ackermann zou al druk bezig zijn met de voorbereidingen voor zijn modeshow tijdens Men’s Fashion Week in Parijs, waar hij in januari zijn debuut zal maken voor het huis. De verwachtingen zijn hooggespannen, vooral met fans als Kanye West en Miguel.
Berluti, dat ooit als luxe schoenmaker in het leven werd geroepen in 1895, genereert nog steeds de helft van zijn omzet met de verkoop van schoenen, hoewel de overige categorieën - mode en lederwaren - hard groeien. Het merk, onderdeel van luxeconcern LVMH, telt inmiddels mondiaal zo’n 45 winkels.