Calvin Klein Inc. heeft na anderhalf jaar een nieuwe Chief Marketing Officer. Marie Gulin-Merle maakt de switch van de beauty naar de modewereld en komt over van de Franse cosmeticagigant L’Oréal. Het nieuws wordt wereldkundig gemaakt middels een persbericht.

Gulin-Merle wordt bij het Amerikaanse modehuis verantwoordelijk voor de globale zichtbaarheid van het merk, als ook de marketing-en consumer engagement-strategie. De Française brengt vijftien jaar aan ervaring uit de marketingwereld met zich mee: voor haar benoeming bij Calvin Klein was ze als CMO betrokken bij de Amerikaanse activiteiten van L’Oréal. Daarvoor bekleedde Gulin-Merle verschillende functies in het marketing-en communicatieteam van L’Oréal, voornamelijk op het hoofdkantoor van de firma in Parijs.

De nieuwe CMO rapporteert direct aan CEO Steve Schiffman. Het was sinds november 2016 dat Calvin Klein het zonder CMO moest doen, toen Melisa Goldie na vijftien dienstjaren vertrok bij het merk, enkele maanden na de benoeming van Raf Simons tot creatief directeur. Toentertijd maakte Calvin Klein bekend dat het geen vervanger voor Goldie zou benoemen.

Beeld: Calvin Klein

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN