• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Creatief directeur Tumi stapt op

Creatief directeur Tumi stapt op

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Michael Petry stapt per direct op als creatief directeur van de luxe bagage- en accessoireproducent Tumi. Het is vooralsnog onbekend waarom Petry, die in 2015 bij het bedrijf aan de slag ging, het bedrijf verlaat en wat hij nu gaat doen. Zijn opvolger moet nog worden benoemd.

Voordat Petry bij Tumi in dienst trad werkte hij voor merken als The Frye Co., Prada en Ralph Lauren. Hij begon zijn loopbaan bij Adidas USA.

Petry was bij Tumi verantwoordelijk voor de groei van het merk dankzij samenwerkingen met andere ontwerpers, atleten en musici. Onder zijn leiding sloeg het merk de handen bijvoorbeeld ineen met Heineken om zo een andere doelgroep aan te boren, en werkte het ook samen met Public School en Langley Fox.

Tumi is sinds augustus eigendom van Samsonite International, die het merk overnam voor 1,8 miljard dollar (1,6 miljard euro). Na de overname zei Samsonite dat het de omzet van Tumi, dat in 2015 548 miljoen dollar (487 miljoen euro) bedroeg binnen drie jaar wilde verdubbelen.

TUMI