• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Drie nieuwe managers voor Benetton-top

Drie nieuwe managers voor Benetton-top

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Er komen drie nieuwe senior managers bij in de managementtop van de Benetton Group. Dat heeft het Italiaanse bedrijf bekend gemaakt. Met de aanstellingen wil het merk terugkeren naar zijn oude glorie, met als doelstelling het behalen van een hogere netto-omzet.

Als eerste is Marco Messini aangesteld als de nieuwe chief distribution and sales officer. Voorheen werkte hij bij VF Corporation als vice president EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika), waar hij onder ander verantwoordelijk was voor merken als Timberland, The North Face, Vans, Napapijri, Wrangler, Lee and Kipling.

Daarnaast is John Mollanger begonnen als chief product and marketing officer. Hij was hiervoor head of product and marketing voor Asics in Japan.

Als laatste nieuwe naam in het manangementteam van Benetton is Piero Maldini toegevoegd als nieuwe retail directeur. Hij komt van Holding dei Giochi, de retailtak van Giochi Prziosi Group, waar hij COO was.

Marco Airoldi, CEO van de Benetton Group, laat weten verheugd te zijn met de nieuwe managers. "We zijn in het proces van het uitvoeren van een complexe herstructurering die ons bedrijf zal helpen om de moeilijke marktsituatie het hoofd te bieden. Wij hebben ons team verrijkt met bijzondere individuen op zowel persoonlijk als professioneel niveau, met aanzienlijke ervaring in de wereld van topmerken en groothandel. Samen staan we sterker en in staat om de uitdagingen die voor ons liggen onder ogen zien.”

Benetton
Benetton Group