Gap Inc heeft aangekondigd de rol van creatief directeur te laten vervallen, nadat Rebekka Bay het bedrijf heeft verlaten. Gap geeft aan dat ze wil herstructureren, zodat ze zich beter kan focussen op de Gap-klant en beter kan inspelen op de behoeften van de mode- en detailhandel. Bay was sinds 2012 in dienst bij Gap.

In plaats van een nieuw creatief directeur aan te stellen wordt Scott Key gepromoveerd tot senior vice-president customer experience. Hij wordt verantwoordelijk voor een nieuwe afdeling waarbij sales en marketing zijn samengevoegd.

"Als we kijken naar de toekomst dan is dit het juiste moment voor verandering. De focus zal meer gaan liggen op de casual, Amerikaanse stijl en we willen een sterkere band met onze klanten over de hele wereld creeeren," zegt Jeff Kirwan, Gap's nieuwe global brand president.

De nieuwe focus werd aangekondigd nadat de 'Dress Normal'-campagne van afgelopen herfst niet de juiste resultaten behaalde. Analisten gaven al eerder aan het niet eens te zijn met die marketingstrategie. Volgens hen zullen deze veranderingen zorgen voor een nieuwe frisse blik en kunnen ze hiermee beter in spelen op de wensen van de klant.

"Deze aankondiging is het bewijs dat het management er alles aan wil doen om de mode- en marketingproblemen van het merk Gap aan te pakken. En ze laten er geen gras over groeien," zegt Morningstar analist Bridget Weishaar tegen Reuters.

De vorige creatief directeur van Gap, Patrick Robinson, verliet het bedrijf in 2011 na vier jaar aan het roer te hebben gestaan. Gap's nieuwe CEO Art Peck begint op 1 februari.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN