• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Gap Inc. breidt uit naar beauty en accessoires met nieuw leiderschap

Gap Inc. breidt uit naar beauty en accessoires met nieuw leiderschap

Gap Inc. begeeft zich strategisch op de beauty- en accessoiremarkt om de bedrijfsgroei te stimuleren. Old Navy lanceert het beauty-initiatief dit najaar, gevolgd door Gap in 2026, met een gefaseerde aanpak voor de uitbreiding van accessoires.
Door Prachi Singh

bezig met laden...

Automatische vertaling

Scroll down to read more
Mensen
Deb Redmond, Reed Krakoff, Michele Parsons en John Demsey Credits: Gap Inc.

Gap Inc. zet strategisch in op de beauty- en accessoiremarkt en stelt nieuw leiderschap aan, daarbij ondersteund door experts uit de industrie, om de uitbreiding te begeleiden.

Deb Redmond is aangesteld als algemeen directeur beauty en Michele Parsons als algemeen directeur accessoires. Deze nieuwe categorieën worden gezien als een manier voor Gap Inc. om het bereik van haar merken te vergroten en de band met klanten te versterken.

Om de aanwezigheid in deze nieuwe categorieën verder te versnellen, heeft het bedrijf ook John Demsey, voormalig uitvoerend groepsvoorzitter van Estée Lauder, en Reed Krakoff, drievoudig CFDA 'Accessoire-ontwerper van het jaar', aangetrokken als respectievelijk uitvoerend directeuren van beauty en accessoires.

Volgens Richard Dickson, president en CEO van Gap Inc., worden deze nieuwe bedrijfssegmenten gezien als 'veelbelovende groeimotoren' voor de portfolio van het bedrijf. Hij verklaarde dat met de steun van deze 'topindustrie leiders' Gap Inc. 'goed gepositioneerd is om niet alleen ons productaanbod uit te breiden, maar ook om deze categorieën als veelbelovende groeimotoren voor onze portfolio te vestigen'.

Het bedrijf lanceert dit najaar zijn beauty-initiatief met Old Navy, met een eerste uitbreiding van het gezinsvriendelijke assortiment in 150 winkels, waarvan sommige speciale shop-in-shops met getrainde beauty-medewerkers zullen hebben. Het merk Gap zal in 2026 zijn eigen beautyproducten lanceren en het bedrijf is van plan een vergelijkbare gefaseerde aanpak te hanteren voor de uitbreiding van accessoires.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Accessoires
Beauty
Gap