Gieves & Hawkes benoemt nieuw creatief directeur
bezig met laden...
Het Britse mannenmodemerk Gieves & Hawkes heeft Mark Frost benoemd als nieuw creatief directeur. Hij vervangt Simon Spurr, die na een periode van drie jaar bij het merk en slechts vijf maanden daarvan als creatief directeur werkzaam was voor het historische merk, en nu ‘andere kansen in de herenmode’ gaat verkennen.
Frost was al vier jaar werkzaam in het creatieve team van Gieves & Hawkes. Daarvoor werkte hij voor Tom Ford en het eveneens Britse merk Hackett.
”Mark werkt al een aantal jaar voor Gieves & Hawkes en kent het merk als geen ander. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij de traditie van onze ontwerpen hoog zal houden, terwijl wij toch tegemoet komen aan de behoeften van de moderne man,” zei Richard Cohen, CEO van moederbedrijf Trinity.
Ondanks de lange en traditionele geschiedenis van het merk, dat in 1771 werd opgericht, gaat Gieves & Hawkes ook mee met zijn tijd. Zo kondigde het label vorige maand een samenwerking aan met luxe badmodemerk Orlebar Brown, met wie het een capsulecollectie gaat maken.