J Brand voorzitter stapt op
bezig met laden...
De voorzitter van het Amerikaanse jeansmerk J Brand, Lynne Koplin, heeft het bedrijf verlaten. Het Japanse modeconcern Fast Retailing, waar J Brand deel van uitmaakt, wilde niet zeggen waarom Koplin opstapte of wie haar gaat vervangen.
Koplin was sinds maart 2014 werkzaam als president van het luxe jeansmerk. Daarvoor had zij vergelijkbare functies bij merken als True Religion en Tommy Bahama. Met haar ervaring moest zij het bedrijf stroomlijnen en klaarstomen voor uitbreiding met eigen winkels en in de groothandel. In Japan boekte het merk vooruitgang met een shop-in-shop concept, maar een uitgebreid winkelnetwerk in de Verenigde Staten bleef uit.
J Brand, dat in 2004 werd opgericht door Jeff Rudes en Susie Crippen, heeft de afgelopen tijd te kampen gehad met minder vraag in de luxe jeansmarkt. Joplin benoemde Mary Bruno, voorheen van Ralph Lauren, als creatief directeur. Onder leiding van Bruno zal het merk naast spijkerbroeken ook jurken en topjes aanbieden.
In voorjaar 2015 zakte het merk al met de prijzen, in sommige gevallen met maar liefst ruim 35 procent, maar volgens Fast Retailing leverde dit niet het gewenste resultaat. Het concern zei dat J Brand in het boekjaar 2014-15 een groter operationeel verlies had geleden.