Levi’s past management aan ter bevordering van groei
bezig met laden...
Denimmerk Levi Strauss and Co. heeft een aantal veranderingen aan het management aangekondigd middels een persbericht. Hiermee wil het bedrijf de besluitvormingsprocedure ‘stroomlijnen’ en de verantwoordelijkheid voor de kernondernemingen consolideren, ter bevordering van de versnelde groei van het bedrijf in een veranderend retailklimaat.
Om dit te verwezenlijken komen er een geconsolideerd product, innovatie en organisatie van de toeleveringsketen, een nieuwe op de consument gerichte afdeling, en een nieuwe strategie- en analyse organisatie. Volgens voorzitter en topman Chip Bergh zullen deze veranderingen de jeansspecialist helpen te groeien en ‘het momentum te versnellen’.
Liz O’Neill, voormalig hoofd van de toeleveringsketen, is benoemd als uitvoerend vicevoorzitter en voorzitter, verantwoordelijk voor het nieuwe geconsolideerde product, innovatie en organisatie van de toeleveringsketen. Hierbij worden de belangrijke productfuncties van ontwerp, merchandising, productontwikkeling en planning in één team samengevoegd.
Ondertussen wordt de nieuwe op de consument gerichte organisatie aangestuurd door Marc Rosen, uitvoerend vicevoorzitter en voorzitter, die voorheen verantwoordelijk was voor de e-commerce activiteiten van het bedrijf. In zijn nieuwe rol, zal hij de verantwoordelijkheid dragen voor zowel de e-commerce en fysieke activiteiten van Levi’s.
De laatste nieuwe afdeling is de strategie- en analyse organisatie, zo is te lezen in Levi's persbericht. Deze afdeling is in het leven geroepen om het belang van data en analyses te versterken en om deze te verwerken in de strategie van het bedrijf. Levi’s is hiervoor nog op zoek naar een leidinggevende, die vervolgens direct zal rapporteren aan Bergh.
Daarnaast is Jen Sey gepromoveerd tot senior vice president en hoofd marketing van Levi Strauss & Co. Hiervoor was zij hoofd marketing van het Levi’s merk.
Ondertussen bevestigde Levi Strauss & Co. dat Carrie Ask, uitvoerend vicevoorzitter en voorzitter van mondiale retail, en James Curleigh, voorzitter van mondiale merken, de groep zullen verlaten.