Marketingdirecteur de Bijenkorf stapt over naar Blokker
bezig met laden...
Robert Bohemen, marketingdirecteur bij de Bijenkorf, start per 1 februari als directeur formule en marketing bij de winkelketen Blokker. Met zijn nieuwe functie zal Bohemen onder andere verantwoordelijk zijn voor het transitieproces van de retailer, meldt Retailnews.
Bij de Bijenkorf vulde Bohemen sinds 2007 de rol van chief marketing officer en was hij verantwoordelijk voor het digitaliseren van de klantenuitingen, Privilege Membership en het vormgeven van de premium experience-strategie. Met deze strategie wil de Bijenkorf de klant op een hoger segment kunnen bedienen. Voor zijn werk bij het warenhuis was Bohemen werkzaam bij de provider Vodafone als brand- en marketingmanager en werkte hij als marketing- en communicatiemanager bij Hewlett-Packard.
Blokker is blij met de nieuwe transitie aan de top. “Met deze benoeming kan de positionering en de uitrol van de vernieuwde winkelformule van Blokker verder worden versneld. Robert gaat ook het veranderingsproces en de omnichannelstrategie binnen Blokker mede verder vormgeven,” meldt Blokker aan Emerce.
Bohemen is niet de enige nieuwe kracht aan het hoofd van Blokker. Ook voormalig Hema-directeur Rob Heesen is per oktober aangesteld om de commercie van de keten te versterken.