Moschino benoemt Stefano Secchi als general manager
bezig met laden...
Stefano Secchi is aangesteld als de nieuwe general manager van Moschino. Dat meldt het Italiaanse luxehuis in een persbericht. Secchi volgt Gabriele Maggio op, die drie jaar lang de functie bekleedde.
Secchi was hiervoor drie jaar werkzaam als commercieel directeur bij Etro. Daarvoor deed hij onder andere ervaring op bij Versace en Giorgio Armani. “Ik ben blij met deze kans en kijk ernaar uit om bij te dragen aan een verdere internationale uitbreiding van Moschino, samen met het getalenteerde team van het modehuis en de samenwerking met onze belangrijkste partners,” zegt Secchi in het persbericht.
Massimo Ferretti, uitvoerend voorzitter bij Aeffe en voorzitter van de raad van bestuur licht nog toe: "Wij verwelkomen Stefano Secchi bij Moschino en vertrouwen erop dat hij in staat is om een verdere fase van de groei en verbetering van het merk te leiden, met respect voor de sterke en onderscheidende merkidentiteit, het aangrijpen van nieuwe kansen voor commerciële ontwikkeling en het succesvol aangaan van de uitdagingen die een steeds globaler wordende markt biedt.”
Afgelopen juli werd bekend dat het moederbedrijf van Moschino, Aeffe, minder omzet had geboekt dan gehoopt. Het modeconcern zag een lichte stijging van 1,3 procent naar 173,3 miljoen euro. De nettowinst bedroeg 5,2 miljoen euro, een daling ten opzichte van 8,3 miljoen euro in de eerste helft van 2018.
Beeld: via Moschino