• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Nieuwe marketingstructuur: Puma benoemt Maria Valdes tot Chief Brand Officer

Nieuwe marketingstructuur: Puma benoemt Maria Valdes tot Chief Brand Officer

De Duitse sportartikelfabrikant zet in op een nauwere koppeling van productontwikkeling en storytelling. De algehele leiding van de nieuwe organisatie-eenheid komt in handen van een bewezen leidinggevende.
Mensen
Maria Valdes neemt als Chief Brand Officer nieuwe taken op zich bij Puma Beeld: Puma SE
Door Jan Schroder

bezig met laden...

Automatische vertaling

Scroll down to read more

Het Duitse sportmodebedrijf Puma SE heeft op maandag een hervorming van zijn afdeling Brand Marketing aangekondigd. In dit kader is een sleutelpositie opnieuw ingevuld.

Maria Valdes leidt de nieuwe organisatie als Chief Brand Officer op directieniveau, zo meldt het bedrijf. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de afdelingen Brand Marketing, Product, Creative Direction, Innovation en Go-to-Market. De 41-jarige maakt sinds 2023 deel uit van de raad van bestuur van het bedrijf en bekleedde voorheen de functie van Chief Product Officer.

De overkoepelende nieuwe organisatie-eenheid stelt Puma in staat om ‘de storytelling voor zijn producten te verbeteren en consistenter te maken’, aldus een persbericht. Productontwikkeling en storytelling vinden nu ‘parallel plaats’. Het doel is om op deze manier ‘authentieke en impactvolle verhalen te vertellen’ en zo consumenten te inspireren. Als onderdeel van de hervorming wordt de afdeling Sport Marketing gescheiden van Brand Marketing en rapporteert deze direct aan CEO Arthur Hoeld, aldus het bedrijf.

De CEO van Puma licht de achtergrond van de reorganisatie, die per direct ingaat, toe: “Met ons fantastische archief en onze toonaangevende performance-producten, zoals onze Nitro-technologie, hebben we de perfecte gelegenheid om inspirerende verhalen te vertellen. De eerdere storytelling-aanpak van Puma was echter te gefragmenteerd”, aldus Hoeld in een verklaring. “Door storytelling en productontwikkeling vanaf nu parallel te laten ontstaan, versterken we onze product-iconen en performance-producten en creëren we de nodige structuren om Puma beter te positioneren ten opzichte van zijn concurrenten in de sportindustrie.”

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Maria Valdes
Puma
Puma SE