Ontwerper Johan Lindeberg keert terug naar eigen label
bezig met laden...
De Zweedse modeontwerper Johan Lindeberg is teruggekeerd naar J. Lindeberg: het merk dat hij zelf heeft opgericht. De ontwerper neemt de rol van creatieve consultant op zich voor de afdelingen mode en golf, heeft het bedrijf bekendgemaakt.
“Ik verliet J. Lindeberg in 2007 en had nooit gedacht dat dit zou gebeuren,” verklaarde Lindeberg in een interview met Women´s Wear Daily (WWD). “Maar de CEO belde me in juni op in mijn huis in Williamsburg en vroeg me te overwegen opnieuw bij het bedrijf te komen werken.” Naar eigen zeggen heeft de ondernemer nooit negatieve gevoelens gekoesterd na zijn vertrek.
De eerste collectie van Lindeberg voor het gelijknamige merk zal in de herfst van 2017 uitkomen: precies twintig jaar nadat hij het label oprichtte. De ontwerper zal zich focussen op de vrouwencollectie, omdat deze op dit moment nog geen grote aanwezigheid heeft. Het contract dat Lindeberg heeft getekend omvat een termijn van twee jaar.
Lindeberg richtte J. Lindeberg op in 1996, nadat hij werkzaam was geweest als marketing directeur bij Diesel. Na zijn vertrek bij J. Lindeberg in 2007 ging hij aan de slag als creatief directeur bij modemerk William Rast. In 2010 richtte hij BLK DNM op, waar hij aan het begin van dit jaar wegging. J. Lindeberg heeft op dit moment meer dan 900 winkels in ruim 35 landen, waaronder België, Groot-Brittannië en Italië.