Paul Frank keert terug naar Paul Frank Industries
bezig met laden...
Ontwerper Paul Frank gaat terug naar zijn eigen merk. Saban Brands, de huidige eigenaar van Paul Frank Industries, heeft de ontwerper aangesteld als director of creative development.
Frank werd bekend in de mode-industrie met zijn gelijknamige merk. Het merk werd opgericht in Zuid-Californië en groeide uit tot een van de populairste merken. Dat was vooral te danken aan de grappige en unieke personages die Frank gebruikte, zoals Julius the Monkey. De ontwerper werkte sinds 2005 niet meer bij zijn eigen merk, maar hij is erg enthousiast dat hij terug komt. “Julius en alle andere Paul Frank-personages zijn een deel van mij, dat is waarom het zo’n geweldig gevoel is om me met hen te herenigen,” zegt Frank. De ontwerper is ingehuurd door Saban Brands om de authenticiteit van het merk, dat hij ooit zelf vorm gaf, terug te brengen. Zijn belangrijkste taken in zijn nieuwe functie zullen het ontwerpen en de karakterontwikkeling zijn, evenals andere content voor Saban Brand’s bedrijf.
Toen Frank eerder bij zijn bedrijf werkte, was hij verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de creatieve inhoud en het leiding geven aan de tone of voice, logo, merkexpansie, het productdesign en nog veel meer. Zijn visie voor het merk heeft Paul Frank Industries geholpen om het bedrijf te laten groeien tot wat het nu is. “Het wereldwijde succes van Paul Frank Industries is een waar testament aan de creativiteit van Paul Frank en zijn kleurrijke verbeelding en eigenzinnige ontwerpen,” zegt Dan Caslte, managing director van Saban Brands Lifestyle Group. Frank werkte ook veel samen met partners en creëerde samen met kunstenaars en ontwerpers limited edition producten en collecties. Hij was tevens betrokken bij retail design en de expansie-ontwikkelingen van het bedrijf. Hij gold als een belangrijke speler binnen zijn eigen merk.
Saban Brands haalt Paul Frank terug naar Paul Frank Industries
Nu Frank voor de tweede keer aan boord komt bij het gelijknamige label, hoopt Saban Brands Paul Frank Industries naar een hoger niveau te tillen. “Met het verder ontwikkelen van het merk kunnen we ons geen beter talent voorstellen om ons team te versterken,” aldus Castle. Het merk lanceerde in september 2015 een nieuwe look voor de kindercollectie. De show presenteerde levendige en vrolijke looks, waarbij er voor de lente-/zomercollectie 2016 voornamelijk op mode gefocust is. De nieuwe visie, waarin Frank een belangrijke rol zal spelen, is om meer mode te brengen in de kleding- en lifestyleproducten voor de kinderlijn van het merk.
Het merk Paul Frank werd in 1995 opgericht in Zuid-Californië, als samenwerkingsverband tussen Paul Frank Sunich (bekend als Paul Frank) en twee plaatselijke ondernemers Ryan Heuser en John Oswald. In 2005 verliet Frank het bedrijf, maar hij bleef wel aandeelhouder. Een rechtszaak zorgde er uiteindelijk voor dat hij zich echt moest loskoppelen van zijn bedrijf, aangespoord door zijn businesspartners. Vijf jaar later, in 2010, werd het bedrijf overgenomen door Saban Brands, dat bekend staat als een wereldwijd bedrijf dat zich focust op het management van groeiende merken. Zo houdt het bedrijf zich bezig met het monitoren van haar merken door middel van content, media en marketing. Het bedrijf heeft al een breed scala aan merken onder haar hoede, die allemaal onder Saban Brands Lifestyle Group (SBLG) vallen, die gefocust is op mode en lifestyle. Andere merken die naast Paul Frank Industries onder deze groep vallen zijn Macbeth, Mambo en Piping Hot.
Beeld en video: Paul Frank Industries