Ralph Lauren benoemt eerste Chief Digital Officer

Ralph Lauren heeft voor het eerst in haar geschiedenis een Chief Digital Officer benoemd. Alice Delahunt krijgt de taak om de digitale aanwezigheid en prestaties van het Amerikaanse label wereldwijd te stuwen. Dat brengt Ralph Lauren naar buiten middels een verschenen persbericht.

Delahunt treedt per april toe tot de Raad van Bestuur en rapporteert direct aan CEO Patrice Louvet. Delahunt komt over van Burberry, waar ze verantwoordelijk was voor de digitale slagkracht en de sociale kanalen van het Britse modehuis. “We zijn druk bezig om onze digitale aanwezigheid wereldwijd uit te breiden,” aldus Louvet in het statement. “We moeten consumenten ontmoeten op de plekken waar ze zijn, en dat is steeds vaker online. Digitale expansie is één van de manieren waarop we de groei van dit bedrijf kunnen vergroten.”

Ralph Lauren is druk bezig met het vergroten van haar digitale mogelijkheden. Naast de benoeming van Delahunt zijn Laura Porco, Galen Hardy en Valeria Guarez toegevoegd aan het management-team. Zij zullen zich bezighouden met de wereldwijde activiteiten op het gebied van e-commerce. Afgelopen jaar lanceerde de retailer de collecties voor het eerst op JD.com, Tmall en WeChat in China.

De omzet van Ralph Lauren kwam in het laatste kwartaal, welke eindigde op 31 oktober, 9 procent lager uit op 1,7 miljard dollar (1,46 miljard euro). Voor de rest van fiscaal jaar 2018 verwacht het concern een omzetdaling van 8 tot 9 procent, daarbij geen rekening houdend met schommelingen in de wisselkoersen. Vooruitkijkend naar het huidige derde kwartaal, voorspelt Ralph Lauren een omzetdaling van 6 tot 8 procent. Cijfers voor het huidige kwartaal maakt het concern 1 februari bekend.

Beeld: Ralph Lauren

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN