Salomon haalt nieuwe creatief directeur bij Nike
bezig met laden...
Het Franse sportmodemerk Salomon heeft Nick Parkinson benoemd tot Global Brand Creative Director. Het bedrijf, onderdeel van het Finse Amer Sports Inc., maakte de benoeming bekend via een bericht op het zakelijke netwerk LinkedIn.
De ervaren ontwerpexpert komt van het Amerikaanse sportartikelmerk Nike Inc., waar hij de afgelopen 14 jaar verschillende leidinggevende functies bekleedde bij de ontwerpafdelingen van de merken Nike en Converse. Zijn laatste functie was Global Senior Creative Director van de divisie Nike Running.
In zijn nieuwe rol bij Salomon zal Parkinson nauw samenwerken met het management en het productontwikkelingsteam. Het doel is een sterke creatieve merkstrategie te ontwikkelen die alle communicatiekanalen, platforms, distributiekanalen en regio's omvat, aldus het bedrijf.
Scott Mellin, Global Chief Brand Officer van Salomon, gaf uitleg over de personeelsbeslissing. “Nick is een zeer inspirerende creatieveling. Zijn internationale ervaring in de gebieden waar we succesvol willen zijn, gaf de doorslag in ons gerichte selectieproces”, verklaarde hij in een statement. “Na gesprekken met enkele van de beste creatievelingen in de mode-industrie, ben ik ervan overtuigd dat Nick de juiste persoon is om onze doelstellingen te realiseren gedurende de gehele customer journey.”
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.FR en is vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.