De managementstructuur van brillenspecialist Silhouette International Schmied AG zal per 1 november veranderen. Dat liet het bedrijf in een persbericht weten.

De huidige CEO Arnold Schmied Jr. en CFO Andreas Meier zullen hun operationele functies eind oktober neerleggen, maar zullen als leden van de raad van commissarissen betrokken blijven bij het bedrijf. De functie van CFO wordt overgenomen per 1 november door Reinhard Mahr, die tevens woordvoerder wordt van het bestuur en samen met de raad van commissarissen de communicatie met de eigenaarsfamilie Schmied onderhouden. Mahr werkte voorheen als CFO van Kwizda Holding GmbH in Wenen.

Christian Ender wordt per 1 oktober CSO van Silhouette en zal verantwoordelijk zijn voor de wereldwijde verkoop. Hiervoor werkte hij voor hoogwaardig sportmerk Bogner en had eerder ook managementfuncties bij merken als Louis Vuitton en Hugo Boss.

Michael Schmied voegt zich per ingang van 1 november als CMO bij de raad van bestuur van Silhouette. Hij wordt de hoofdverantwoordelijke van het Silhouette-merk en zal zich ook bezighouden met ontwerp, PR en communicatie. Hij is sinds april van dit jaar Brand Director bij Silhouette en werkte hiervoor twee jaar als productmanager voor de zonnebrillen van Silhouette.

Thomas Windischbauer is sinds 2013 als COO in het bestuur van Silhouette International zat, blijft zijn huidige functie voortzetten. Zijn contract is tot 2024 verlengd. “Ik heb er alle vertrouwen in dat het nieuwe vierkoppige bestuur onze strategische projecten en wereldwijde groei kunnen doorzetten. Het nieuwe team is een goede mix van ervaren, ondernemende en toekomstgerichte managers binnen hun specialismes. De benoeming van mijn zoon Michael in de raad van bestuur markeert de overgang naar de derde generatie en laat tegelijk de continuïteit van ons succesvolle familiebedrijf zijn,” aldus CEO Arnold Schmied in het persbericht.

Silhouette International Schmied AG is gevestigd in het Oostenrijkse Linz. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider op het gebied van hoogwaardige brillen en heeft meer dan 1600 werknemers over de hele wereld. In 2018 werden wereldwijd ongeveer 1,9 miljoen brillen verkocht (waarvan 1 miljoen in Europa) onder de merknamen van het bedrijf: Silhouette,Adidas Sport en neubau. De omzet van het bedrijf bedroeg in 2018 163 miljoen euro.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN