Sonia Rykiel benoemt eerste Chief Marketing Officer
bezig met laden...
Sonia Rykiel heeft voor het eerst een Chief Marketing Officer benoemd. Julien Soyez wordt verantwoordelijk voor de communicatie, PR en online strategie van het Franse label, dat de aanstelling wereldkundig maakt middels een persbericht.
In zijn nieuwe rol zal Soyez samen met creatief directeur Julie De Libran leiding geven aan het marketing-en communicatieteam van het modehuis. Soyez komt over van LVMH, waar hij sinds 2001 verschillende functies bekleedde. Recentelijk was hij verantwoordelijk voor de communicatie bij Marc Jacobs in Europa en het Midden-Oosten. Daarvoor was hij in soortgelijke functies werkzaam bij Louis Vuitton en Fendi.
Het is dit jaar vijftig jaar geleden dat de iconische Franse ontwerpster Sonia Rykiel haar eerste boetiek opende in Parijs. Haar knitwear-ontwerpen leverde haar met de jaren de bijnaam ‘Queen of Knits’ op. Ze overleed in augustus 2016 in de Franse hoofdstad. Haar gelijknamige label is sinds 2012 in handen van de Chinese investeringsmaatschappij First Heritage Brands, dat ook het Belgische tassenlabel Delvaux en de Franse schoenmaker Robert Clergerie bezit. In Nederland wordt Sonia Rykiel verkocht bij de Bijenkorf.
Beeld: Sonia Rykiel website