State University NY ontwikkelt cursus specifiek voor sneaker-industrie
bezig met laden...
De Fashion Institute of Technology (FIT), onderdeel van de State University of New York, heeft in samenwerking met mediaplatform Complex een lesprogramma ontwikkeld dat zich specifiek richt op sneakers. De online cursus behandelt verschillende facetten van de sportschoenen-industrie en is erop gericht om studenten en jonge professionals met een passie voor sneakers opweg te helpen.
Het lesprogramma is de eerste in zijn soort, zo laten de FIT en Complex weten in een gezamenlijk statement. Tijdens zes cursussen komen aspecten als design, distributie, media, marketing en retail aan bod. De lessen worden gegeven door docenten van de FIT, Complex-experts en professionals uit de industrie, en contributors van Nike en Adidas. Het was volgens de initiatiefnemers tijd om de sneaker-industrie, met een jaarlijkse waarde van 55 miljard dollar (44,6 miljard euro) inzichtelijk te maken voor geïnteresseerden.
“De sneaker-wereld is booming momenteel, met een markt die gedreven wordt door Millennials” aldus Sarah Mullins, hoofd van het Accessoires Design-programma op de universiteit, in het persbericht. “Dit programma is ontwikkelt om de passie voor sneakers te vertalen naar praktische kennis en kunde die deuren opent naar verschillende carrièremogelijkheden,” zo besluit Mullins.
Het programma, met de naam Sneaker Essentials, is ontwikkeld in samenwerking met Qubed Education, een New Yorkse startup die reeds lesprograma’s ontwikkelde voor de Universiteit van Columbus en uitgeverij Condé Nast. Geïnteresseerden kunnen zich nu aanmelden voor een preview, waarna de eerste groep studenten vanaf april van start gaat. Deelnemers krijgen na afloop een certificaat uitgereikt van de FIT.