• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Tiger of Sweden stelt Christoffer Lundman aan als Head of Creative & Design

Tiger of Sweden stelt Christoffer Lundman aan als Head of Creative & Design

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mensen

Het label Tiger of Sweden heeft Christoffer Lundman aangesteld als Head of Creative & Design. Vanaf 1 juni is hij werkzaam in zijn nieuwe functie en zijn eerste collecties (FW18) zullen in de lente/zomer van 2018 gepresenteerd worden.

Lundman krijgt de creatieve leiding over de mannen-, vrouwen- en jeanscollecties, die voor het eerst gestroomlijnd worden onder één ‘ creatieve identiteit’. De nieuwe directeur zal verder bouwen aan de merken van het Tiger of Sweden, dat al zo’n 100 jaar geschiedenis kent. De huidige creatief directeuren van de verschillende lijnen zullen aan hem rapporteren.

Voorheen was Lundman head of menswear bij Acne Studios en senior designer van de sportcollecties bij Tom Ford. Het meest recent was hij design director bij Burberry.

Marketing directeur Peter Hakans laat weten: “Omdat hij zelf Zweeds is, begrijpt Christoffer het belang en de geschiedenis van Tiger of Sweden voor de Scandinavische mode volledig. Dit paste perfect bij zijn onmiskenbare talent als modeontwerper en dat maakt het ongelooflijk spannend om onderdeel te zijn van het merk. Ik ben ervan overtuigd dat zijn visie op het merk DNA Tiger verder zal helpen naar een nieuwe en innovatieve toekomst.”

Lundman voegde toe: “Voor mij is het spannend om deel uit te maken van een Zweeds merk met zo’n lange geschiedenis. Ik was me zeer bewust van het merk, omdat ik zelf Zweeds ben. Tiger heeft geweldige dingen bereikt en het is een geweldige fundering om op verder te bouwen.. Het voelde als het juiste moment om huiswaarts te keren en deel uit te maken van het juiste merk.”

Tiger of Sweden is opgericht in 1903 en bestaat uit ready to wear mannen- en vrouwencollecties, evenals accessoires en schoenen. Het merk is in 2003 overgenomen door IC Group A/S en is sindsdien wereldwijd uitgebreid. In fiscaal jaar 2015/2016 rapporteerde het modemerk een omzet van 131 miljoen euro. Tiger of Sweden wordt in 20 landen verkocht.

Beeld: Tiger of Sweden

Tiger of Sweden