• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Victoria’s Secret CEO stapt op

Victoria’s Secret CEO stapt op

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Jan Singer, de topvrouw van de lingeriedivisie van het Amerikaanse lingerie en modemerk Victoria’s Secret, stapt na twee jaar op. Dat meldt de Amerikaanse nieuwszender CNBC. Volgens een bron van CNBC zal het nieuws aanstaande maandag 19 november na publicatie van de kwartaalcijfers van L Brand, het moederbedrijf van Victoria’s Secret, officieel bekend worden gemaakt.

Voordat Singer in 2016 bij Victoria’s Secret aan de slag ging, was zij CEO van Spanx, een particulier bedrijf dat inmiddels de shapewear markt heeft veroverd. Daarvoor werkte zij ook voor bedrijven als Nike en Reebok, en deed tijdens haar loopbaan ervaring op in zowel de mode-, schoenen- en sport categorieën. Wie haar nu zal opvolgen bij Victoria’s Secet is onbekend.

Victoria’s Secret kampt al langere tijd met toenemende concurrentie van lingerie- en sportmerken die minder hoogdrempelig zijn. De sexy niemendalletjes van het Amerikaanse merk, dat met name bekend is vanwege de spectaculaire Victoria’s Secret modeshows die een keer per jaar gehouden worden, zijn niet meer zo in trek als zo’n tien jaar geleden. Klanten trekken tegenwoordig naar merken met een ‘body positive’ boodschap. Een week geleden zorgde Ed Razek, Chief Marketing Officer bij L Brand, voor furore toen hij onthulde dat het bedrijf geen interesse had in de markt voor grote maten en absoluut geen transgender in de modeshow wilde laten lopen. Een paar dagen later trachtte hij zijn opmerkingen over transgender modellen terug te draaien, maar het kwaad was al geschied.

Ondertussen stagneert de omzet van Victoria’s Secret. De vergelijkbare omzet bleef in oktober gelijk, terwijl deze in het kwartaal tot september met 2 procent daalde.

Victoria's Secret