• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Alexander Wang kiest voor consument gerichte aanpak bij Resort Collectie 2017

Alexander Wang kiest voor consument gerichte aanpak bij Resort Collectie 2017

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Ontwerper Alexander Wang stapt voor de presentatie van de Resort 2017-collectie over op het see now buy now-systeem. De collectie zal in juni geshowd worden aan de pers en retailers, maar de beelden en recensies blijven onder embargo tot november, wanneer de items in de verkoop gaan.

Wang kiest voor een bijzondere aanpak. Een gedeelte van de resort collectie zal in september op de catwalk verschijnen tijdens de New York Fashion Week, tegelijkertijd met de nieuwe lentecollectie. Het volledige beeldmateriaal blijft tot die tijd onder embargo.

“Een aantal seizoenen hebben we de beelden van T by Alexander Wang en de mannencollecties alleen gepubliceerd op het moment dat de items in de winkels kwamen,” zegt Wang tegen WWD. “We hebben hele positieve reacties gehad op deze manier van klanten en we hebben besloten om een vergelijkbare strategie door te zetten met onze ready to wear collecties. We hebben ontdekt dat deze korte tijdsspanne tussen het zien van de collectie en de beschikbaarheid in de winkels een gevoel van noodzaak en opwinding genereert op retailniveau.”

Het consument gerichte systeem grijpt snel om zich heen. Zo gingen onder andere modelabels en ontwerpers Tommy Hilfiger, Paul Smith en Matthew Williamson al overstag.

Beeld: Facebook Alexander Wang

ALEXANDER WANG