(advertentie)
(advertentie)
Amazon test één-uur bezorging met London Fashion Week collectie

Amazon heeft in samenwerking met het label Nicopanda van ontwerper Nicola Formichetti tijdens fashion week in Londen bezorging binnen één uur getest. De online gigant geeft daarmee een geheel nieuwe betekenis aan het 'see now buy now' concept.

Consumenten konden via Amazon Prime de collectie die Nicopanda zaterdag presenteerde direct bestellen en binnen één uur in huis hebben. 'See now, buy now' wordt 'see now, wear now' waarmee de laatste hindernis van online shoppen, de uitgestelde bevrediging, lijkt geslecht.

De proef met bezorging binnen één uur gold voor consumenten in Londen. Klanten elders in Europa konden hun Nicopanda bestelling via Amazon Prime een dag later in huis verwachten.

Slechts een kleine collectie was beschikbaar voor de proef: het betrof een zesdelige uniseks-capsule collectie met een hoodie, t-shirt, legging en een bomberjack in twee kleuren.

Het is nog niet bekend hoeveel Nicopanda zaterdag via Amazon heeft verkocht.

Foto: Nicopanda ss18 via K-MB Agentur Berlijn