Artikelen door Esmerij van Loon
'He, he, we mogen weer' - Sunday School eerste post-lockdown beurs in Nederland
bezig met laden... - Beurzen | Reportage
“Heerlijk. We mogen weer.” De opluchting was merkbaar in de wandelgangen van de zesde editie van de Nederlandse vakbeurs voor kindermode ‘Sunday School’ in De Fabrique in Maarssen. Hoewel buiten een vliegende storm de meegebrachte paraplu’s aan gruzelementen blies, straalden de mensen binnen, want er was weer een beurs om elkaar te ontmoeten en...
Nieuwe start voor Berlin Fashion Week
bezig met laden... - Business
“De modewereld moet veranderen en de verandering begint in Berlijn.” Met die ambitieuze uitspraak gaf Mandie Bienek van lobby organisatie Fashion Council Germany (FCG) de aftrap voor de eerste post-covid modeweek in de Duitse hoofdstad die aanving op 6 september jl. Ambitieus en activistisch, want hoewel FCG de belangen van de hele Duitse...
Volgens Li Edelkoort is groen dé trend van 2021
bezig met laden... - Mode | Trendseminar
Groen wordt de modekleur van zomer 2021. Dat zei trendsforcaster Lidewij Edelkoort jl. maandag tijdens haar halfjaarlijkse trendpresentatie ‘Green Wave’. Het evenement, georganiseerd door Appletizer, was in stijl met de inhoud verplaatst naar een door natuur omringde omgeving, het Naarderbos aan het Gooimeer, met prachtig uitzicht over het...
Nike verkoopt surfmerk Hurley aan Bluestar Alliance
bezig met laden... - Business
Hurley gaat over in andere handen. Het surfmerk dat in 1979 werd opgericht door Bob Hurley, was oorspronkelijk licentiehouder voor het Australische Billabong en sinds 1999 een zelfstandig merk voor het in 2002 door Nike Inc. werd overgenomen. Nike heeft het merk nu weer verkocht aan investeringsmaatschappij Bluestar Alliance. Bluestar Alliance...
Zalando gaat voor CO2-neutrale bedrijfsvoering
bezig met laden... - Business
Berlijn - Zalando heeft toegezegd vanaf vandaag, woensdag 30 oktober, volledig CO2-neutraal te opereren. De belofte geldt zowel voor de eigen bedrijfsvoering als voor alle bezorging en retouren van het bedrijf en maakt deel uit van de nieuwe duurzaamheidsstrategie geformuleerd onder de naam "do.MORE". Het bedrijf wil vooruitlopen op de...
SneakerCleaners ‘Een ambachtelijk vak, vertaald naar nu’
bezig met laden... - Business | Interview
SneakerCleaners uit Tilburg bestaat één jaar. Kevin Verhoeven begon de poetsservice voor gympies als hobby en bouwde het uit tot serieuze zaak. De reclamecampagne 'Gun schoenen een tweede ronde, weggooien is zonde' van de Nederlandse Schoenmakers Vereniging, vertaald naar de belangrijkste schoenencategorie van nu. Er staan geweldige voor en na...
Marian Wigger: "Vooruitkijken, iets nieuws bedenken vind ik fantastisch"
bezig met laden... - Mode | Interview
Het kwam als een verrassing toen Marian Wigger in 2006 ogenschijnlijk vanuit het niets de multibrand webshop en het merk Zenggi.com begon. Het is nu nauwelijks meer voor te stellen, maar online winkelen stond nog in de kinderschoenen en leek voorbehouden aan snelle jongens en internet cowboys, niet aan keurig gevestigde modeontwerpers van begin...
Care of by Puma nieuw casual merk Amazon
bezig met laden... - Mode
Puma en Amazon zetten gezamenlijk een nieuw casual label in de markt onder de naam 'Care of'. Het nieuwe merk wordt alleen online via Amazon verkocht in de locale webshops in Duitsland, Frankijk, Italië, Spanje, Mexico, het Verenigd Koninkrijk en thuismarkt de Verenigde Staten. Dat meldt Puma aan het Duitse vakblad TextilWirtschaft. De eerste...
Verdubbeling online kleding bestellingen door rotweer
bezig met laden... - Business
Men neme een koud en regenachtig weekend, tel daar een populaire shopactie bij op en het aantal online bestellingen schiet omhoog. Volgens online prijsvergelijker SuperSales is afgelopen weekend, 28 en 29 september, fors meer kleding online besteld dan tijdens het weekend ervoor toen het nog wel mooi weer was. Ook de conversie bij aangesloten...
Gezonde groei voor Zeeman over 2018
bezig met laden... - Business
Zeeman heeft in 2018 de jaaromzet met 4 procent zien stijgen naar 609 miljoen euro. De nettowinst steeg naar 13 miljoen euro tegen 12,3 miljoen het jaar ervoor. De operationele winst bedroeg ruim 20 miljoen euro, tegen ongeveer 18,5 miljoen in 2017. Dat blijkt uit de jaarrekening van de textieldiscounter en Retail Trends schrijft erover. Zeeman...