Artikelen door Esmerij van Loon
Esmerij van Loon is sinds 2002 hoofdredacteur van het FashionUnited nieuwsplatform. Begonnen als meeschrijvend hoofdredacteur concentreert zij zich sinds 2015 op de professionele ontwikkeling van het vaste redactie team, freelancers en gast auteurs. Centraal staat integriteit, zorgvuldigheid en vernieuwing. Zowel binnen de modebranche als het vak journalistiek.
NRF 2025: Vier tech-startups die belangrijke uitdagingen in de retail aanpakken
Parijs - Tijdens NRF 2025: Retail's Big Show Europe heeft FashionUnited vier startups geselecteerd uit een brede groep van retailinnovators. De bedrijven maakten deel uit van de Startup Hub met 62 retailtechnologiebedrijven uit 15 landen, evenals een Innovators-showcasegedeelte met meer dan 30 technologiebedrijven. Het evenement van dit jaar,...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...
NRF's Big Show debuteert in Europa
Parijs - Deze week vindt de eerste editie plaats van NRF Retail's Big Show in Europa, een nieuwe vakbeurs georganiseerd in samenwerking met Comexposium. De beurs, die van 16 tot en met 18 september 2025 in Parijs plaatsvindt, is een natuurlijke uitbreiding voor de National Retail Federation (NRF), na de jarenlange show in New York en een...
Beurzen|Interview bezig met laden...
Hoe Action AI inzet voor groei en efficiëntie: NRF Retail Big Show
Parijs - Op de NRF Retail Big Show in Parijs sprak algemeen directeur Hajir Hajji van Action over de groeistrategie van het bedrijf en hoe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie (AI), wordt ingezet om de snelle expansie te ondersteunen. De Nederlandse discountretailer, opgericht in 1993, is gegroeid van een familiebedrijf tot een...
Retailbezig met laden...
'He, he, we mogen weer' - Sunday School eerste post-lockdown beurs in Nederland
“Heerlijk. We mogen weer.” De opluchting was merkbaar in de wandelgangen van de zesde editie van de Nederlandse vakbeurs voor kindermode ‘Sunday School’ in De Fabrique in Maarssen. Hoewel buiten een vliegende storm de meegebrachte paraplu’s aan gruzelementen blies, straalden de mensen binnen, want er was weer een beurs om elkaar te ontmoeten en...
Beurzen|REPORTAGE Featuredbezig met laden...
Nieuwe start voor Berlin Fashion Week
“De modewereld moet veranderen en de verandering begint in Berlijn.” Met die ambitieuze uitspraak gaf Mandie Bienek van lobby organisatie Fashion Council Germany (FCG) de aftrap voor de eerste post-covid modeweek in de Duitse hoofdstad die aanving op 6 september jl. Ambitieus en activistisch, want hoewel FCG de belangen van de hele Duitse...
BusinessFeaturedMemberbezig met laden...
Volgens Li Edelkoort is groen dé trend van 2021
Groen wordt de modekleur van zomer 2021. Dat zei trendsforcaster Lidewij Edelkoort jl. maandag tijdens haar halfjaarlijkse trendpresentatie ‘Green Wave’. Het evenement, georganiseerd door Appletizer, was in stijl met de inhoud verplaatst naar een door natuur omringde omgeving, het Naarderbos aan het Gooimeer, met prachtig uitzicht over het...
Mode|TRENDSEMINAR Featuredbezig met laden...
Nike verkoopt surfmerk Hurley aan Bluestar Alliance
Hurley gaat over in andere handen. Het surfmerk dat in 1979 werd opgericht door Bob Hurley, was oorspronkelijk licentiehouder voor het Australische Billabong en sinds 1999 een zelfstandig merk voor het in 2002 door Nike Inc. werd overgenomen. Nike heeft het merk nu weer verkocht aan investeringsmaatschappij Bluestar Alliance. Bluestar Alliance...
BusinessMemberbezig met laden...
Zalando gaat voor CO2-neutrale bedrijfsvoering
Berlijn - Zalando heeft toegezegd vanaf vandaag, woensdag 30 oktober, volledig CO2-neutraal te opereren. De belofte geldt zowel voor de eigen bedrijfsvoering als voor alle bezorging en retouren van het bedrijf en maakt deel uit van de nieuwe duurzaamheidsstrategie geformuleerd onder de naam "do.MORE". Het bedrijf wil vooruitlopen op de...
BusinessMemberbezig met laden...
SneakerCleaners ‘Een ambachtelijk vak, vertaald naar nu’
SneakerCleaners uit Tilburg bestaat één jaar. Kevin Verhoeven begon de poetsservice voor gympies als hobby en bouwde het uit tot serieuze zaak. De reclamecampagne 'Gun schoenen een tweede ronde, weggooien is zonde' van de Nederlandse Schoenmakers Vereniging, vertaald naar de belangrijkste schoenencategorie van nu. Er staan geweldige voor en na...
Business|INTERVIEW FeaturedMemberbezig met laden...
Marian Wigger: "Vooruitkijken, iets nieuws bedenken vind ik fantastisch"
Het kwam als een verrassing toen Marian Wigger in 2006 ogenschijnlijk vanuit het niets de multibrand webshop en het merk Zenggi.com begon. Het is nu nauwelijks meer voor te stellen, maar online winkelen stond nog in de kinderschoenen en leek voorbehouden aan snelle jongens en internet cowboys, niet aan keurig gevestigde modeontwerpers van begin...
Mode|INTERVIEW Featuredbezig met laden...